Indie Amsterdam is het nieuwe fullservice bureau van zonnepanelenverhuurder HalloStroom. Hier ging geen pitch aan vooraf; ceo Leslie Hogeveen kende Indie al van 'een vorige relatie' en heeft zodoende voor dit bureau gekozen, meldt HalloStroom zelf. Het betreft een langdurige samenwerking, aldus Indie Amsterdam.
In het verleden werkte HalloStroom met freelance creatieven Edward Bardoul en Karel Beyen, waar in 2021 de commercial 'Naakte daken' uit voortkwam.
Directe voordelen
De eerste campagne 'Verbeter de wereld, denk aan jezelf' van de hand van Indie is inmiddels live. 'HalloStroom gelooft dat je de duurzame transitie alleen voor elkaar kunt krijgen door mensen iets te bieden waar ze persoonlijk voordeel bij hebben. Net zoals mensen overstappen op elektrisch rijden als dat goedkoper is of vegetarisch eten als het echt lekkerder is’, zo lezen we in een persverklaring.
De campagne focust daarom op 'de directe voordelen van zonnepanelen huren', aldus HalloStroom. De bekende acteurs Martijn Fischer en André Dongelmans zijn het gezicht van de campagne.
Leslie Hogeveen (ceo): 'Hoe graag we het ook anders zouden zien, om de noodzakelijke gedragsverandering voor elkaar te krijgen, is 'duurzaam' alleen geen effectieve belofte. Vandaar het campagnethema 'Verbeter de wereld, denk aan jezelf'.'
Lode Schaeffer, ceo Indie, spreekt desgevraagd over een 'mooie kans om met de mensen van HalloStroom letterlijk en figuurlijk nieuwe energie in de markt te brengen’.
De campagne bestaande uit twee tv-commercials wordt ook online uitgerold.