Grand’Italia heeft Het PR Bureau ingeschakeld om te laten zien dat de pastamaaltijd prima past in een goed en verantwoord eetpatroon.
De PR-samenwerking is gestart met een meerlaagse activatie rondom Grand’Italia’s Sugocasa, een pastasaus met alleen natuurlijke ingrediënten. Zo werden Nederlandse food-influencers onder andere meegenomen in een speelse kookworkshop met Instagram-foodsensatie Freddy Trathlener (Vjeze Fur).
Marketingmanager Davy Knijnenburg van Grand’Italia stelt dat het merk het ‘ready-to-serve assortiment’ verbetert, bijvoorbeeld door suiker- en zoutgebruik te minderen. ‘Tegelijkertijd willen we laten zien dat je een pastamaaltijd zelf zo gezond en zo lekker kan maken als je wilt. In Het PR Bureau zien we de uitgelezen partner om dit te doen, met de activatie rondom Sugocasa als geslaagd eerste voorbeeld.’
The Odd Shop bouwt mee aan merk
The Odd Shop is na een oriëntatie als creatief bureau gekozen door Ennatuurlijk. Dit bedrijf koppelt lokale producenten van duurzame warmte en koude aan ontvangers. Het transporteert bijvoorbeeld de restwarmte van industriele bedrijven naar woonwijken in de buurt. Het heeft 80.000 particuliere klanten en ruim 1200 zakelijke.
Ennatuurlijk is ambitieus en werkt hard aan de uitbreiding. Het zocht hiervoor een creatief bureau, dat meebouwt aan een sterk merk op de lange termijn, aldus Hans Derksen, markerketingmanager Ennatuurlijk. ‘Na een bureauoriëntatie en pitchtraject hebben we daarom gekozen voor The Odd Shop. Belangrijk argument was het onderscheidende werk en de integratie van gedragswetenschap in het creatieve proces.’
The Odd Shop gaat samen met Ennatuurlijk de positionering aanscherpen en deze vertalen naar een nieuw merk- en campagneconcept. Doel is om de duurzame kracht van Ennatuurlijk en haar warmtenetten onder de aandacht te brengen bij consumenten, bedrijven en overheden. Het eerste werk van The Odd Shop voor Ennatuurlijk is begin 2020 te zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!