De VEA, vereniging van toonaangevende Nederlandse communicatie-adviesbureaus, roemt Erik Kessels vanwege zijn eigen authentieke stijl van campagnes. Hij maakt naar eigen zeggen 'reclame voor mensen die niet van reclame houden'.
Kessels richtte in 1996 samen met zijn creatief partner Johan Kramer het bureau KesselsKramer op. Dat bureau maakte naam met memorabele campagnes voor onder meer Ben, Hans Brinkers, Diesel en Het Parool. Naast Amsterdam opende het bureau ook een vestiging in Londen.
Het eerder de nieuwe legend met een speciale video-ode waarin al zijn werk door de tijd heen is samengevat.
Belangrijke factor
Volgens de jury beweegt Kessels zich op geheel eigen, creatieve, wijze door het reclamelandschap. Ze onderschrijft zijn focus op het neerzetten van een merk ‘zonder concessies te doen aan eigen ideeën’.
Daarmee heeft hij veel invloed gehad op het creatieve werk en werkbenadering binnen de reclamewereld. Naast zijn creatieve werk binnen de reclamewereld heeft Erik zich ook geprofileerd als een belangrijke factor binnen de fotografie. Het uitbrengen van meer dan 50 boeken en cureren van diverse geroemde exposities onderstrepen dit.
Baba Touré is VEA Next Legend
Baba Touré is verkozen tot VEA Next Legend en mag het komend jaar zitting nemen in het VEA-bestuur. Touré is Managing Director van Hammerfest en drijvende kracht in het bestuur bij RAW Advertisers. Naast een enorme drive en liefde voor het vak heeft Touré ook een duidelijk oog voor de maatschappij. Met de verkiezing van de Next Legend wil de VEA het belang van de ontwikkeling van jong talent in het reclamevak onderstrepen.
Bij de benoeming hoort een beeldje met het profiel van de Legend van de hand van kunstenaar Jeroen Henneman.
Pijnlijk dit.