Blauw Gras wint het supermarktaccount Aldi na een pitchtraject. Het bureau maakt bekend al sinds september verantwoordelijk te zijn voor alle social media activiteiten waaronder creatie en productie van social strategie,- content,- distributie en campagnes van Aldi in Nederland.
Volgens Wolter Bentick, manager social media van Aldi in Nederland, onderstreept de keuze voor Blauw Gras de ambitie van de supermarktketen. ‘We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om ons merkverhaal vorm te geven. Dat heeft geresulteerd in onze eerste Nederlandse omni-channel campagne ooit.’ Bentick wil dit samen met Blauw Gras verder vorm geven op social.
Community centraal
Gijs van der Togt, strategy director bij Blauw Gras legt uit dat inzicht in de community van Aldi aan de basis staat van de te volgen strategie: ‘We zagen dat vaste Aldi-klanten elkaar op Facebook opzochten om recepten en inspiratie uit te wisselen. Altijd op basis van de producten die in de reclamefolder stonden. We proberen met deze aanpak de consument continue te inspireren en faciliteren.’
De eerste reguliere always-on content staat inmiddels online en ook de eerste campagne rondom het wijnassortiment staat live. Later in het jaar volgen social campagnes rondom Black Friday en de feestdagen.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!