Dept feliciteert Bugaboo, SIRE en bol.com met de winst van de jaarlijkse SpinAwards. De jury verkondigde vanuit de huiskamer én na een volledig digitale jurydag de winnaars. De SpinAwards zijn de prijzen voor de beste creatieve digitale campagnes en projecten.
Dept heeft dit jaar zeven nominaties in de wacht gesleept en uiteindelijk vier awards binnengehaald voor hun werk met Bugaboo, SIRE en bol.com. Samen met Bugaboo won het digital agency een gouden award in de categorie ‘E-commerce’, met SIRE een zilveren award in de categorie ‘Website’ en met bol.com een zilveren award in de categorie ‘A.I. & Voice’. Daarnaast leverde het UX-design afstudeerproject een zilveren Stage Spin Award op.
Een gouden award in de categorie ‘E-commerce’ is uitgereikt aan Dept voor de innovatieve webshop van Bugaboo. Een platform-migratie naar Salesforce Commerce Cloud en een nieuw ontwerp met Page Designer zorgden voor een future-proof Bugaboo.com.
De voice-gestuurde website, die deel uitmaakt van de ‘Waardeer het, Repareer het’ campagne van SIRE, ontving een zilveren award in de categorie ‘Website’. De oplossingsgerichte website begeleidt gebruikers bij het vinden van de beste oplossing voor het repareren van hun kapotte spullen.
Een zilveren award is behaald in de categorie ‘A.I. & Voice’ met de Hulppiet campagne voor bol.com. De organisaties zorgden voor een magische beleving van het Sinterklaasfeest dankzij het voice-gestuurde, interactieve en gepersonaliseerde Sinterklaasverhaal via de Google Assistant.
Het eindproduct van het onderzoek van UX-design afstudeerder Tom Spel leverde de Spin Stage Award op. Gedurende zes maanden deed hij onderzoek naar design systemen en hoe het agency haar klanten effectief om kan laten gaan met zo een systeem.
Andere nominaties waren voor de cases en campagnes voor Justdiggit in de categorie ‘Mobile’, NERF in de categorie ‘Social Business’ en bol.com in de categorie ‘Digital Campaign’.
Op vrijdag 17 april vindt een Dept Talks Live plaats in samenwerking met Bugaboo, de winnaar van de gouden award, over het nieuwe e-commerce platform en het traject ernaartoe. Aan het eind van de livestream is er tijd voor een Q&A-sessie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!