Danone kiest voor influencer marketing bureau 3sixtyfive. Het bureau won het account na een succesvol pitchtraject. Met de aanstelling van het nieuwe bureau wil de zuivelreus haar influencer marketing naar een hoger niveau tillen om zo de lange termijn-doelstellingen van haar merken te realiseren. 3sixtyfive, dat onderdeel is van de bureaugroep Endeavour, is inmiddels gestart met de eerste campagnes voor de merken Activia, Danoontje en Hüttenkäse.
Schaalbaarheid van de influencer marketing-programma's
De Franse multinational laat weten dat het de uitgebreide ervaring, de creativiteit en de mogelijke schaalbaarheid van de influencer marketing-programma's waren die het bureau onderscheidden van andere bureaus die aan het pitchtraject meededen.
Marieke van Balen, head of marketing Danone Nederland, Essential Dairy & Plant Based zegt met Danone sterk te geloven in het realiseren van betekenisvolle verbindingen met consumenten door middel van influencer marketing. ‘De samenwerking met 3sixtyfive stelt ons in staat ervaringen te creëren die kunnen worden gedeeld met jong & oud, duurzame verbindingen tot stand te brengen en uiteindelijk onze merken gedenkwaardig te maken.’
Strategische influencer marketing-programma's
Voor 3sixtyfive was 2020 een goed jaar. John Meulemans, strategy director en oprichter van 3sixtyfive zegt: ‘Naast Danone kozen vorig jaar BMW Nederland, Vredestein, Atag, Deloitte en KPMG al voor voor ons al bureau. Het feit dat deze grote merken ons weten te vinden, geeft aan dat influencer marketing volwassen- én een must-have is geworden. Het is naast een constante rol in de mediamix ook een creatieve invulling die campagnes voedt.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!