Coopr start samen met Denise Cremers een nieuw bedrijf: Umlaut. Cremers (foto) vormt de directie van het bedrijf. Umlaut richt zich op het tijdelijk koppelen van senior marketingcommunicatie- en pr-professionals aan klanten, waarbij de focus ligt op 'verandering, versterking en verbinding.' Daarnaast heeft het nieuwe bureau een pool aan zelfstandige creatieven of kleinere agencies.
Umlaut is geen recruitmentbureau en geen communicatiebureau, stelt Jos Govaart, directeur van Coopr: 'Het staat veel dichter op de situatie bij de klant zelf. Denise Cremers en het netwerk van senior communicatieadviseurs voelen dagelijks wat er bij de opdrachtgever nodig is. We zien Umlaut niet louter als het leveren van capaciteit maar juist als een manier om een merk van A naar Z te krijgen. Dat kan met het zittende team zijn maar ook met een flexibele schil die we met het zogenoemde "Umlaut Collective" leveren.' '
Worstelen
'We zien dat klanten worstelen met de regiefunctie als het gaat om de integratie van campagnes', vertelt Denise Cremers. 'De ene klant kan en wil zelf de regie houden, de andere klant kiest voor een one-shop office. Er zijn, merken wij, ook steeds meer klanten die op zoek zijn naar een alternatief. Een alternatief dat de regie uit handen neemt, zonder vast te zitten aan constructies die grote bureauketens met zich meebrengen.'
Umlaut werkt maximaal 6 maanden achter elkaar voor dezelfde klant. Daarvoor is gekozen. aldus Cremers, om klanten op het juiste spoor zetten 'met frisse energie en nieuwe inzichten'.
Wie gaan die frisse energie brengen voor Umlaut? Het richt zich op de senior professional die bewust gekozen heeft voor zelfstandigheid, maar ook de behoefte heeft om deel uit te maken van iets groters en kennis én inspiratie te delen met peers op het gebied van marketingcommunicatie en pr. Dit varieert van heel praktisch, zoals een strategie reviewen of met elkaar een training organiseren, tot een opdracht bij iemand neerleggen en die samen tot een goed einde brengen.
Het netwerk is niet voor iedereen toegankelijk, alleen 10 jaar ervaring in de branche is geen voorwaarde op zich. Govaart: 'Professionals die over de grens van hun eigen deelvakgebied heen kunnen kijken zijn schaars en waardevol. Wij zoeken voor ons netwerk naar mensen die dit kunnen én ook weten hoe zij de executie van campagnes kunnen aansturen.'
Wie dat zijn, wil Govaart nog niet zeggen: 'We zijn met diverse mensen in gesprek, maar we gaan pas iets communiceren als alledrie de partijen dat willen, de professional, de klant en wij.'
Coopr start de nieuwe onderneming in samenwerking, waarbij Cremers het meerderheidsaandeel heeft. Govaart: 'We weten zelf hoe het is om ondernemer te zijn, dan wil je zelf aan het stuur kunnen zitten en het mandaat hebben en voelen. Tegelijkertijd vinden we het allebei belangrijk om vanuit een inhoudelijke vorm samen te werken en daarom zijn we samen uitgekomen op een verdeling van 51% van de aandelen voor Denise en 49% voor Coopr.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!