Creatieven maken belangeloos film voor WereldOuders

Bureaus, filmmakers en productiehuizen zetten zich in om het relatief onbekende goede doel, WereldOuders, op de kaart te zetten.

Non-profitorganisatie WereldOuders start een campagne voor kansarme kinderen in Latijns-Amerika. De video laat aan de hand van een ballon zien dat zij hun hoop op  een mooie toekomst verliezen. Aan de productie hebben divers bureaus, filmmakers en productiehuizen belangeloos meegewerkt.

WereldOuders is een relatief onbekend goed doel in Nederland, legt Michiel Klein Schiphorst, creatief directeur bij bureau Epidemie, uit. ‘Daarom is het voor hen niet makkelijk om donateurs te werven. Niet veel mensen weten dat in Latijns-Amerika meer kinderen op straat leven dan ergens anders in de wereld.’ Met een film hopen de partijen dit levendig aan te tonen.  

Pauline Lemberger, directeur WereldOuders: ‘Ik ben ontzettend dankbaar dat onze creatieve partner Epidemie, in samenwerking met regisseur Bram van Alphen en producer Monique van Beckhoven, zich zo hard heeft ingezet om deze film te maken en de partners te vinden die onze boodschap willen verspreiden.’

De film wordt getoond op internet, televisie en in de bioscoop. Ook bij de verspreiding werkt de bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision belangeloos mee.

Credits

Creative Director Art:  Michiel Klein Schiphorst
Creative Director Copy:  Léon Stedehouder
Copywriter: Sanne Ueffing
Art Director: Jill van Emmerik
Client Service Director:  Maartje van Beek
Account Manager:  Vera van Dam
Designer:  Michel de Wit

Regisseur:  Bram van Alphen
Producer:  Monique van Beckhoven 
Productiemanager:  Mikki Sindhunata 
DoP:  Robbie van Brussel
Focus puller:  Luuk Schmitz
Fotografie: Hannelore Vandenbussche 
Assistent fotografie:  Jakub Fulin
Int. Production Company: Regina Barona (Mexico City)
Casting Director: Mauricio Serrano
Editing: MRTN – Martin Heijgelaar, Jorien Voogt, Pim van der Pas
Grading/VFX:  Captcha: Marcel Oudendijk, Barry Clarke, Daniël van der Kaaden
Andrea Bodnár (Post-Production Producer)

Music Agency:  The Missing Sync – Aron van der Ploeg
Sound design: LAB-3 – Jeroen van Gessel
Muziek: Agnes Obel – It’s Happening Again
Online Mediabureau:  Tomorrowmen – Rik de Ruijter
Display Development: Trigger
Partners: Jean Mineur Mediavison, Cinemeta, ORN, Camalot Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie