Creatief bureau Truus Amsterdam verwelkomt drie nieuwe partners, te weten Kalista Antoniuk (business director), Ana Mendez (operations director) en Richard van Horssen (creative director). Het drietal vormde al langer het managementteam van Truus, met de aanstelling als partners luidt het bureau nu naar eigen zeggen 'een nieuwe groeifase' in.
Japie Stoppelenburg, oprichter van Truus in 2019, stelt dat 'hard werken, vriendelijkheid en talent' ervoor zorgen dat je voor 'de tofste merken' kunt werken. In het geval van Truus zijn dat onder meer KFC, Toto, Netflix en Phillips. De Truus-oprichter zegt trots te zijn op de 'small agency-mentaliteit’ van zijn bureau, waar tegenwoordig evengoed 35 mensen werkzaam zijn.
Ownership is bewezen
Antoniuk, Mendez en Van Horssen treden toe als aandeelhouders van Truus, omdat ze hun 'ownership' meer dan bewezen hebben, zegt Stoppelenburg. 'Ik vind het belangrijk om de mensen met wie ik het bedrijf voer, mee te laten profiteren van het succes.' Over de verdeling van de aandelen wil hij 'verder geen uitspraken doen'.
Organisatorisch behelst het partnerschap van het genoemde trio binnen Truus geen grote verandering. Wel verstevigt het hun positie in het management, benadrukt Stoppelenburg.
Geen havermelkkoffie
Recent was Stoppelenburg te gast in de VIA-podcast Just Getting Started, waar hij vertelt hoe Truus van 'een freelance klus' is uitgegroeid tot een volwaardig bureau. Ook pakt zijn bureau de zaken net ietsje anders aan, aldus Stoppelenburg, die in het verleden als redacteur voor opinieblog GeenStijl werkte. 'Truus maakt reclame voor mensen buiten de grachtengordel die niet weten wat een HIIT-klasje of havermelkkoffie is.' Hier terug te luisteren.