Bruut Amsterdam maakt nu 'verhalen die raken'

Deniz Alkaç vergelijkt het huidige reclamelandschap met Times Square. ‘Er zijn zóveel uitingen, dat je vaak niet weet wat je precies ziet.'

Bruut Amsterdam op de set

Productiemaatschappij Bruut Amsterdam vindt het tijd voor een nieuwe positionering. Met 'Makers van de verhalen die raken' wil het bureau zich positioneren als productiepartner van bureaus en merken die 'willen opvallen vanuit de inhoud'.

De nieuwe positionering van Bruut is gestoeld op het idee dat verhalen vooral waardevol moeten zijn voor de toekomst. Verhalen die niet alleen iets van de consument vragen, maar vooral iets toevoegen.

Deniz Alkaç, oprichter en managing director van Bruut, vergelijkt het huidige reclame- en medialandschap met Times Square en Piccadilly Circus. 'Er zijn tegenwoordig zóveel reclame-uitingen, dat je na afloop nog steeds niet weet wat je nu precies hebt gezien. Het is mijn drijfveer om reclame inhoudelijk sterker te maken.'

Alles onder één dak

Nu zijn er meer content-, storytelling- en productiebureaus die 'verhalen die raken' maken, maar waar Bruut zich in onderscheidt is dat de producties volledig onder één dak worden ontwikkeld.

Alkaç: 'Je ziet vaak dat er verschillende productiehuizen zijn betrokken bij het maken van één campagne, maar dat is volgens ons een omslachtige manier van werken en komt bovendien de kwaliteit niet ten goede. Daarom werken wij geïntegreerd.' Bruut ontwikkelde het afgelopen jaar campagnes voor onder meer Charlie Temple, Algemeen Dagblad en Videoland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie