Swinkels, de bierbrouwer van merken als Bavaria en La Trappe, heeft Ovide Agency gekozen als pr-bureau voor merkactivaties, influencer-relaties en doorlopende campagnes.
Na een uitgebreid pitchproces koos Swinkels Family Brewers, zoals de volledige naam luidt, voor Ovide.
Bij het pitchproces, waaraan meerdere bureaus deelnamen, waren verschillende brand-managers van Swinkels Family Brewers, betrokken naast Fama Volat, het creatieve reclamebureau van de brouwer uit Lieshout.
Bureaumix
Ovide zal binnen de bureaumix, die naast Fama Volat bestaat uit mediabureau Zigt, verantwoordelijk zijn voor de pr-invulling van verschillende campagnes.
Onderdeel daarvan zijn de spraakmakende carnavalscampagnes voor Bavaria, maar ook de verschillende productintroducties en samenwerkingen van de merken uit het portfolio van Swinkels Family Brewers. Naast Bavaria en La Trappe bestaat dit uit Uiltje, 8.6 en Rodenbach.
Effectiviteit vergroten
Florent Renders, die de marketing in Nederland leidt bij Swinkels Family Brewers, denkt dat de effectiviteit van de campagnes wordt vergroot door pr toe te voegen aan de mediamix.
Renders: ‘Voor deze pitch hadden we dan ook een heel helder doel voor ogen: een bureau vinden dat met hun pr-specialisme een aanvulling is op de bestaande bureaus.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!