AutoFirst heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor Abovo Maxlead. Het mediabureau wordt verantwoordelijk voor het concept, de creatie, mediastrategie, en inkoop en planning van alle traditionele en digitale media. Met een landelijke above-the-line campagne wil de garageformule zijn 140 aangesloten dealers ondersteunen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads.
Aanleiding voor de bureaupitch is de ambitie van AutoFirst om binnen vijf jaar zijn landelijk dekkende netwerk naar driehonderd vestigingen uit te breiden. Om dit te realiseren ligt in 2021 de focus op het vergroten van de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de keten onder zowel consumenten als garagebedrijven die zich bij de formule willen aansluiten.
Gedurende de bureaupitch viel AutoFirst met name voor 'de creatieve impact in combinatie met een sterk, lokaal georiënteerd, strategisch fundament' van Abovo Maxlead om het merk naar een volgende fase te brengen.
‘Abovo Maxlead slaagde erin om een performance gedreven aanpak te presenteren, waarbij above-the-linemedia naadloos aansluiten op de digitale inzet’, zegt Rogier Roet, manager marketing bij AutoFirst. ‘Alle autobedrijven die bij AutoFirst zijn aangesloten, zijn herkenbaar aan dezelfde professionele uitstraling. Om ze hierbij te ondersteunen helpen we ze al bij de regionale online en offline marketing en zijn we als formule erg actief op sociale media. Daarbij hanteren we op Facebook en Instagram vooral een lokale insteek. Door nu landelijk extra gas te geven met de marketing willen we de naamsbekendheid vergroten, iets waar de lokale ondernemer weer van profiteert.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!