Andrew Foote gaat Edelman Amsterdam leiden, dat ook creatief duo The Markos aantrekt

Foote volgt Steve Heywood op. Het bureau voegt The Markos toe, die een jaar geleden nog de overstap maakten naar Publicis Amsterdam.

Andrew Foote

Andrew Foote is de nieuwe general manager van Edelman Amsterdam. Hij volgt in november Steve Heywood op die vertrekt bij het communicatie- en marketingbureau.

Heywoord gaf sinds 2019 leiding aan Edelman in Nederland. Hij breidde het werk voor mondiale klanten in de Emea-regio uit en heeft hij belangrijke Nederlandse merken als nieuwe klanten binnengehaald.

De geplande opvolging vindt plaats in november. Andrew Foote is een ervaren senior-leider binnen het Edelman-netwerk. Hij verhuist vanuit New York en neemt het stokje om ‘de volgende fase van de transformatie’ van het kantoor te leiden.

Cruciaal moment

Andrew Foote trad dertien jaar geleden in dienst bij Edelman en heeft een aantal leidinggevende functies bekleed binnen de Amerikaanse activiteiten van Edelman.

Meest recentelijk was verantwoordelijk was voor het stimuleren van digitale groei en innovatie bij de grootste wereldwijde klanten van Edelman.

Ook was hij zeven jaar managing director digital in New York, waar hij leiding gaf aan een team van 150 digitale experts en ontwerpers. Naast zijn aanstaande functie, zal Foote leiding blijven geven aan een aantal van Edelmans grootste klanten wereldwijd.

 De aanstelling komt op een cruciaal moment, stelt Edelman, nu het bureau haar mogelijkheden en klantenbestand verder uitbreidt.

’Zijn benoeming is een duidelijke intentieverklaring met betrekking tot onze plannen voor onze Nederlandse activiteiten’, zegt Arent Jan (AJ) Hesselink, president en ceo Edelman Emea. ‘Amsterdam speelt een belangrijke rol binnen Edelman en deze benoeming zal de integratie van onze activiteiten hier en in de regio verder verdiepen.’

The Markos

Edelman begint ook aan een nieuw creatief hoofdstuk met de aanstelling van het Braziliaanse creatieve duo Marco Serra en Marcos Alves, beter bekend als "The Markos". Vorig jaar werden ze nog binnengehaald door Publicis Groupe Amsterdam, maar na een jaar nemen ze daar weer afscheid van.

De twee hebben baanbrekend werk op hun naam staan dat bekroond is voor verschillende prijzen, zoals de Cannes Lions, Clio Awards en GrandPrix For Good op Eurobest.

Omdat de sociale media opdrachten in de regio zijn gegroeid, breidt het bureau ook dit aanbod uit onder leiding van Bruno Tozzini, creative director Social & Activation, die overkomt van TBWA. 

Eerder deze zomer kondigde Edelman ook de benoeming aan van Karlijn Marchildon, managing director brand, die nauw zal samenwerken met creative, digital en strategy om ons geïntegreerde aanbod aan klanten uit te breiden.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie