Adnight is terug van twee jaar weggeweest. Op vrijdag 14 oktober openen zo'n 50 Amsterdamse bureaus hun deuren eenmalig voor publiek.
Adnight, dat zich profileert als het grootste reclame-event van Nederland, vindt zijn oorsprong in 2016 en kon dat jaar meteen rekenen op 2.500 bezoekers. Het concept bleek aan te slaan, tijdens de laatste editie in 2019 trok Adnight liefst 7.000 bezoekers en de organisatie rekent dit jaar op minstens evenveel enthousiastelingen.
Face to face
De afgelopen twee jaar was het -vanwege corona- stil rondom het evenement en hield de organisatie zich bewust even op de achtergrond. Een digitale editie bleef dan ook uit. 'De kracht van ons event is dat we creatieven en marketeers in hun eigen setting met elkaar laten kennismaken. Dat lukt niet achter een scherm', zegt organisator Denise Willigers. 'Face to face kennismaken is de spil van het evenement, dus we hebben rustig afgewacht tot dit weer mogelijk was', vult collega Wybe Sallows aan.
De insteek van Adnight blijft ongewijzigd: op vrijdag 14 oktober openen zo'n vijftig Amsterdamse bureaus voor één nacht hun deuren voor een publiek van marketeers, creatieven en andere vakgenoten. Elk bureau organiseert zijn eigen programma om zichzelf en zijn creatieve werk te etaleren. Bezoekers zijn vrij hun avond zelf in te richten, bijvoorbeeld door een 'rondje bureaus' te doen of juist de hele avond op één plek te blijven hangen.
War on talent
Wat is er nieuw? Adnight speelt met het idee om te kwantificeren welke bureaus het meest inspirerend zijn voor de bezoeker. Een soort 'best place to work'-onderscheiding, zegt organisator Dirk Jan de Krom. Ook wordt gekeken naar mogelijkheden om het groeiende aantal freelancers en zzp'ers een podium te geven. Een mooie mogelijkheid bovendien voor bureaus om op de razende ‘war on talent’ in te springen en zichzelf aan potentieel nieuwe collega’s te presenteren. Inmiddels heeft de organisatie aanmeldingen van 25 bureaus binnen.
Adnight vindt plaats op vrijdag 14 oktober. De avond wordt afgesloten met een groot feest in Paradiso. De organisatie bestaat uit Wybe Sallows, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom en Claire Daemen en de visual identity komt van de hand van bureau 51North. Tickets gaan eind mei in de verkoop.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!