Adnight, 'de open nacht voor de creatieve industrie', kondigt een nieuwe editie aan, op vrijdag 13 oktober. Vorig jaar, tijdens de vijfde editie, gaven in totaal 62 Amsterdamse bureaus een kijkje in hun keuken voor ruim zevenduizend bezoekers. De organisatie hoopt ook dit jaar een groot aantal geïnteresseerden in de reclame-industrie op de been te krijgen.
Wat is er dit jaar nieuw? Medeorganisator Wybe Sallows zegt meer in te willen zetten op 'verbinding'. 'We zoeken naar diverse manieren om zoveel mogelijk mensen bij het evenement te betrekken. Dat doen we de door de toegankelijkheid te verbeteren, bijvoorbeeld met onze vernieuwde app, waarmee bezoekers een eigen programma kunnen samenstellen en met elkaar in contact kunnen komen. Maar ook met een initiatief als Way In, een middagprogramma in Paradiso waar we jong talent op een laagdrempelige manier willen laten kennismaken met de creatieve industrie.'
Krenten uit de pap
Hij vervolgt: 'Elk bureau mag zelf kiezen hoe ze de avond willen invullen. Het ene bureau organiseert een inhoudelijke sessie, het andere een informele borrel. Met de app kun je eenvoudig de krenten uit de pap vissen. Ieder bureau kiest zelf waar het de meeste waar uithaalt; netwerken of zichzelf meer inhoudelijk presenteren. Het gaat ons er als organisatie om dat de industrie samenkomt.'
Welke bureaus deelnemen is nog niet bekend, maar de organisatie rekent op bekende namen, zowel nationaal als internationaal. Net als voorgaande jaren wordt het evenement afgesloten met een afterparty in Paradiso. Kaarten zijn te koop via adnight.nl. Bureaus kunnen zich aanmelden via info@adnight.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!