ABN Amro wil ondanks digitalisering 'altijd dichtbij' zijn

Nieuwe campagne moet klant stimuleren digitale tools van de bank te gebruiken.

In de tv-commercial zien we 'een iets oudere man' die zijn financiën niet helemaal op orde heeft, en in nieuwe digitale tools heeft hij zich nooit verdiept. Hoog tijd om die inhaalslag te maken, vindt ABN Amro. De man wordt geholpen door een adviseur van de bank, met als resultaat dat hij zelfs betaalt met zijn horloge, tot verbazing van zijn dochter.

Met de campagne, ontwikkeld door N=5, wil ABN Amro duidelijk maken 'mee te digitaliseren' in de huidige tijd en dat klanten van de bank vrijwel al hun dagelijkse bankzaken zelf online kunnen regelen. En mocht dat niet lukken, heeft de bank adviseurs in huis die een handje helpen.

Sanne van der Bie, communicatie manager bij ABN Amro, licht toe: 'We willen onze klanten ondanks de digitalisering op een persoonlijke en relevante wijze bedienen. Met de campagne laten we zien dat ABN Amro door de digitalisering misschien wel dichtbij dan ooit is - en mensen stimuleren onze digitale tools te gebruiken.'

Makkelijker dan gedacht

Thijs Bontje, creative partner van N=5, vult aan: 'We hebben gespeeld met het inzicht dat wanneer iets oudere mensen nieuwe technologie eenmaal onder de knie hebben, ze vaak zo trots zijn dat ze er vol in opgaan en dit met hun omgeving willen delen. Nieuwe technologie blijkt dan toch makkelijker dan gedacht en wordt helemaal omarmd. Hetzelfde geldt voor digitaal bankieren.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, social video en display. Bekijk 'm hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie