In het Maritiem Museum in Amsterdam zijn woensdagavond de Sabre Awards (Superior Achievement in Branding, Reputation and Engagement) uitgereikt voor de regio Europa, Afrika en het midden-oosten. Ondanks het hoge aantal van 24 nominaties, wonnen slechts drie Nederlandse cases een gouden Sabre Award. Philips-topman Frans van Houten kreeg een diamanten award voor zijn rol als ceo.
Goud
De LVT Group (LVTPR, ProgressCommunications, Contentbureau, Eventive en SjansenDesign) werd uitgeroepen tot Benelux Consultancy Of The Year. Het bureau sleepte overigens ook goud binnen met zijn Belgische vestiging en een campagne voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen.
Hill+Knowlton Nederland won in de categorie Issues Management met werk voor Band en Milieu over het al dan niet schadelijk zijn van de korrels rubbergranulaat op de Nederlandse kunstgrasvelden. Zembla had hier een aantal uitzendingen over.
Ook goud was er voor Leene Communicatie en de Johan Cruijff Arena. In de categorie Entertainment werd de PR- en contentcampagne rond de vervanging van de stadionstoelen gelauwerd.
De case kun je hieronder bekijken.