Als we kijken naar de inschrijvingen van de Effies zien we maar bar weinig mediabureaus terugkomen. Is de rol van mediabureaus zo klein of zijn ze te bescheiden? In deze 24talk gaan Rogier Bruggeman, Directeur bij mediabureau ZIGT en zijn collega Joppe Andriessen, Creatief strateeg & Communications Director in gesprek over de rolverdeling tussen Klant, Reclame- & Mediabureau. Waarom zien we het teamwork tussen de drie belangrijkste stakeholders niet terug in de belangrijkste prijs van ons vakgebied? Hoe kunnen ze samen zorgen voor meer Effie waardige campagnes?
Rogier Bruggeman – Directeur
Sinds 2006 werkzaam bij ZIGT en heeft de laatste vijf jaar als directeur de leiding over het bureau, dat inmiddels uit bijna 70 mensen bestaat en voor meer dan 200 merken werkzaam is. Is bij een aantal klanten nog echt businessstrateeg betrokken en juist om businessdoelstellingen te behalen is een goede samenwerking tussen alle betrokken partijen het belangrijkste ingrediënt.
Joppe Andriessen – Creatief Strateeg & Communication Director
Werkte jarenlang bij diverse reclamebureaus als creatief en later ook als strateeg. Sinds enkele jaren loopt hij rond in ‘die andere wereld’ van media, waarin hij de brug slaat tussen de kracht van het creatieve denkproces en de effectiviteit van media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!