KLM ging er vorig jaar vandoor met de Award voor Beste Merk en ook dit jaar maakt de luchtvaartmaatschappij kans op deze prijs. Tien redenen waarom KLM goed bezig is op social media. KLM is van alle markten thuis op social media. Naast inhakers en een timeline die teruggaat tot 1919, is KLM ook erg gevat en dat levert hilarische reacties op.
1. KLM verandert elke vijf minuten de omslagfoto om zo te laten zien hoe lang het duurt voordat een vraag wordt beantwoord.
2. De Facebooktimeline van KLM gaat terug tot 1919.
Met natuurlijk veel foto's van onze royals.
3. KLM haakt in op feestdagen.
4. En staat op een creatieve manier stil bij andere belangrijke momenten.
5. Een samenwerking met Heineken leidde tot deze actie:
See what happened when we flew in 10 lucky people from all over the world to celebrate the King’s birthday!
Posted by KLM on donderdag 30 april 2015
6. Maar KLM reageert ook op andere bedrijven.
7. Soms gooit de luchtvaartmaatschappij zelf een lijntje uit.
8. Ook is KLM niet bang om scherp uit de hoek te komen.
9. En soms heel bijdehand. Als een twitteraar vraagt op welke vlucht hij onderstaande modellen kan vinden, verwijst KLM naar deze pagina.
10. KLM weet wat de fans willen, daarom ook dit hondenfilmpje:
We run our feet (and paws) off to return lost items. Meet our newest team member ;-)
Posted by KLM on dinsdag 23 september 2014
Over De Beste Social Media
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op de Beste Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!