13 maart j.l. was de 2010 editie van What’s going on in Retailing te Nieuwegein. Voor de neutrale toehoorder niets echt nieuws onder de zon. Robert Garf van IBM, Amerikaan en makkelijk spreker, kreeg mij niet scherp en was onnavolgbaar via rommelige slides met waarschijnlijk heel waardevolle informatie. Wat bleef hangen was dat consumenten bereid zijn tot interactie met retailers mits die luisteren en reageren.
Hoop op betere tijden weet zich soms op bijzondere wijze te manifesteren.
Sinds kort kunnen we bij Kruidvat terecht als we op zwart zaad zitten. Ik had al enige tijd moeite met de invulling van het begrip ‘drogist’ maar nu raak ik de draad toch echt kwijt. Het wordt tijd voor een nieuwe categorienaam (iemand suggesties?).
Japanners zijn een volk van eeuwenoude tradities en prachtige rituelen. Tijdens mijn bezoek aan Tokio werd ik constant verrast door de waardigheid en elegantie die vorm gaf aan de dienstbaarheid van mijn gastheren.
Sinds kort zijn bij DA brillen op sterkte te koop. Het doet me denken aan de tijd dat babyvoeding ineens bij Kruidvat te halen was. Even slikken dat het mogelijk is; alle emotionele en kwalitatieve waarden die we ons kroost en onszelf toedichten teruggebracht tot value oftewel ramsjprijzen. Als het er op aankomt, zijn we toch vooral pragmatisch zo blijkt.