Wat hebben we geleerd van het gebruik van website, mobiele app en tv-apps?
Sinds kort heb ik Amazons’ Echo in huis. En ik moet toegeven: ik ben hooked.
Over de onstuitbare opkomst van VR en de Fermi paradox.
Nieuwe publicatievormen als Facebook Instant Articles moeten de gebruikerservaring van nieuws beter maken. Dat doen ze ook, maar er speelt veel meer.
Kunstmatige intelligentie neemt steeds vaker de beslissingen voor marketeers. Maar kunnen ze ook uitleggen waarom?
De toekomst van traditionele tv is gelegen in het verspreiden van live beelden van evenementen.
De potentie van Virtual Reality is bevestigd door de overname van Oculus door Facebook voor 2 miljard dollar. Maar wanneer en hoe komt het naar de markt?
Hoe mobiele innovaties de derde wereld kunnen helpen.
Tom van de Broek (NOS) spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit.
Startups zijn hip, maar ook enorm belangrijk voor de verandering en groei van de Nederlandse economie.
Hoe zit dat eigenlijk met kinderen en mobiel?
Wij betalen vaak onbewust met onze gegevens voor gratis diensten. Het is daarom belangrijk dat er eerlijk wordt verteld wat de deal is. De aanpak voor web en apps verschilt, wat is wijsheid?
Android is misschien wel het meest succesvolle open source platform ooit. Maar wat is open source?
Het is een traditie op congressen in de online wereld: voorspellingen doen. Iedereen bedient zich ervan. Vooral bij nieuwe ontwikkelingen. Ik heb het ook gedaan. De bronnen zijn vaak de grote onderzoeksbureaus zoals Gartner, Forrester of IDC. Je kan op deze voorspellingen je business cases of businessplanning baseren. Ik vraag me al een tijdje af of dit soort onderzoeken weleens achteraf worden gecheckt. In dit blog neem ik de proef op de som.
Ik sprak kortgeleden een ontwikkelaar die graag apps wil ontwikkelen. De vraag was; ontwikkelen voor Apple of Android? Hij had een sterke voorkeur voor Android. De vraag welk OS beter is laat zich lastig beantwoorden. Omdat je appels met peren vergelijkt. Of beter: je vergelijkt appels met een mand vol fruit.
Een inkijkje in het gebruik van de WK-app.
Het Nederlands elftal zorgt natuurlijk voor goeie reclame, maar toch profiteren de speciale WK-site en app boven verwachting goed van dit WK.
Voetbal kijken is voor veel mensen een sociaal ding. Je kijkt het samen, op TV. Helemaal het als het over het Nederlands elftal gaat. Toch wordt het digitale aanbod naast TV belangrijker, groter, en interessanter. Dit blog biedt een inkijkje in de ontwikkeling van de WK-app van NOS.
Robots krijgen een belangrijke plek in ons dagelijks leven, maar blijven inferieur.
De gebruikerservaring van een afstandsbediening is eigenlijk niet meer van deze tijd. Er is geen device waarop je makkelijker dingen ontdekt dan op een mobiel. En er is geen device waarop je beter dingen beleeft dan op een TV. Combineer deze twee en je zit in een model waarin je content uitzoekt op mobiel en afspeelt op TV. AppleTV doet dit al jaren. Maar wat doet de meerderheid van de mensen die géén AppleTV hebben? NOS heeft daarmee geëxperimenteerd in een app.