Denk een minuut aan jouw beste en meest loyale klanten..
Eind vorig jaar publiceerde Forrester het onderzoek: "Push Mobile Engagement to the Next Level", het onderzoek beschreef dat push notificaties een belangrijk nieuw kanaal is voor marketeers omdat dit bijdraagt aan de relatie met je klant, verhoging van de traffic, de optimalisatie van het app gebruik en de uiteindelijke conversie. En zo lang de tijdsbesteding aan apps blijft groeien (gemiddeld 127 minuten per dag), groeit het belang van de slimme en relevante inzet van pushnotificaties.
Starbucks gaat de komende jaren vol inzetten op mobiele betalingen. Er worden momenteel wekelijks al bijna vijf miljoenen mobiele transacties bij Starbucks vestigingen in de Verenigde Staten geregistreerd. Dat is ruim 10% van alle transacties in de winkel. En als het aan CEO Howard Schultz ligt zal dat de komende jaren alleen nog maar verder toenemen. Mobiel betalen en het loyaltyprogramma moeten elkaar in de toekomst nog meer gaan versterken.
Mobiel is een volwassen kanaal, cijfers ter onderbouwing is niet meer nodig kijk gewoon om je heen en naar jezelf en het bewijs is daar.
Veel artikelen en filmpjes gaan over de toekomst van het mobiele landschap. Uiteraard zeer inspirerend en daardoor hoor je ieder weet dat 'dit het jaar van mobile gaat worden', maar voor iedereen blijven al die toekomstige ontwikkelingen echter speculaties. Vanuit dat oogpunt is het ook eens goed om terug te kijken naar het afgelopen jaar en feitelijk te kijken naar de groei van mobile.