'Mobile commerce blijft groeien , maar slechts een klein gedeelte van de markt durft te investeren in mobiele marketing,'
Afgelopen week zag ik een originele campagne van Tele2 voorbij komen binnen de NU.nl app. Een campagne met een hele mooie HTML5 landingspagina, waarbij het door de animatie echt lijkt alsof de jongen op je af komt rennen. Echter, naar mijn idee, wel een te zware mobiele landingspagina.
Net zoals elk jaar gaan veel kinderen met Pasen op zoek naar de verstopte eieren. Ik ben zelf in tussentijd in de appstores op zoek gegaan naar Paas apps, want naar mijn idee zien we de laatste tijd steeds minder seizoen of event gerelateerde apps. Waar een paar jaar geleden bijna elke dag nieuwe apps geïntroduceerd werden, zien we nu steeds minder lokale apps of dedicated apps voor mobile marketing doeleinden op de markt komen.
Mobile advertising begint nu echt los te komen. We komen regelmatig leuke uitdagingen tegen en als nieuwe speler staat we altijd open voor nieuwe cases en business modellen. Zo hebben we de afgelopen periode via ons mobiele netwerk een aantal testcampagnes gedraaid voor mobiele webshops en zijn we op zoek gegaan naar het ideale afrekenmodel. De webshops willen graag door middel van een affiliate/rev share model afrekenen, echter is dat realistisch?