Een rondleiding door 'the loop': fascinerend en ook een beetje scary.
Organisaties die hun purpose kennen en serieus nemen, kunnen maar beter hun merkportfolio onder de loep nemen.
Wie bouwt een merk? Is het de brandmanager, het reclamebureau, klanten die het merk aanbevelen? Allemaal, zou je kunnen zeggen. Maar dan vergeten we de belangrijkste groep merkenbouwers: de rijke populatie medewerkers die het merk dagelijks vertegenwoordigt. Het maakt niet uit wat reclamecampagnes de wereld in slingeren over het merk, het zijn de mensen in de organisatie die het merk maken of breken. Zij zijn het merk. Waarom worden zij dan zelden of nooit betrokken in het merkontwikkelingsproces?
Dit is de eerste blogpost in een nieuw blogchannel op Molblog: financial marketing. Kim Cramer schreef dit artikel in aanloop naar de uitreiking van de Financial Marketing Award 2012. Deelnemers aan dit channel zijn Cornelie van Bergenhenegouwen, Krijn Schuurman, Rens van Tilburg, Helen Toxopeus, Marleen Janssen Groesbeek, Bouwe Taverne, Jeroen Timmers, Erik Mauritz en Kim Cramer.