Lukt het McDonalds in hoger beroep om deugdelijk bewijs te leveren dat het merk gebruikt is in Europa?
De wijzigingen moeten kinderen verder tegen reclame beschermen. Maar de Consumentenbond vindt de aanpassingen niet ver genoeg gaan.
In reclame moet door automerken op eieren worden gereden.
Een Poolse frisdrankfabrikant mag geen inbreuk meer plegen op het door Ono gedeponeerde frisdrankmerk John Lennon.
Het folderbeleid, dat sinds 1 januari voor de reclamefolder in Amsterdam geldt, schendt vrijheid van nieuwsgaring en privacy van burgers.
'Zoveel mogelijk laten lijken op' is niet altijd zonder risico. Dat ondervond Hema deze week bij de Brusselse rechter.
De persaandacht voor de zaak Picnic vs. Max Verstappen levert de online supermarkt een veelvoud aan publiciteit op.
Max Verstappen was 'not amused' met de parodie van Picnic en ondernam juridische stappen. Wat zei de rechter?
Voorbeelden van 'soundalike' en 'lookalike'; een paar mooie uitspraken van de rechter uit het verleden.
Waardegroei van ondernemingen vereist meer aandacht voor auteurs- en merkenrecht in de dagelijkse marcom praktijk.
Langere betalingstermijnen en kortere relaties lossen geen problemen op. Zij kunnen die op termijn zelfs vergroten.
De Suarez-case maakte duidelijk welke risico's aan reclamemaken met sterren verbonden zijn.
Het gebruik van portretten in communicatie is niet zonder risico.
Nu Real de Champions League heeft gewonnen kan het WK 2014 echt los. En de marketing eromheen. Wat mag en wat niet.
Als je met andere ogen kijkt zie je vanzelf de oplossing.
Wie kan ik aanspreken als ik mij door de reviews laat leiden en vervolgens teleurgesteld word?
Er schijnt vooralsnog teleurstellend weinig te worden ingehaakt op de Olympische Winterspelen. Maar Philips doet zijn best.
Met ingang van 1 januari 2014 gelden vernieuwde regels voor promotionele kansspelen.