Een visie op de Amerikaanse verkiezingen vanuit de drie criteria van Aristoteles voor overtuigend spreken: logos, pathos en ethos.
Meer dan ooit zijn de Amerikaanse verkiezingen weer spannend. En onvoorspelbaar. Andy Mosmans bekijkt de kandidaten via een 'branding bril'.
Wat de BBB veel beter begrijpt dan de rest van de partijen, is dat branding er ook als politieke partij toe doet.
Misschien is het tijd dat (niet alleen) merken, maar ook degenen die er voor werken (als boodschappers) hun verantwoordelijkheid nemen.
In korte tijd heeft koffie in het van oudsher meer op thee georiënteerde China een enorme vlucht genomen, met name de specialty coffees.
Aan de hand van 9 aandachtspunten wordt duidelijk hoe merken - 'post-pandemic' - kunnen werken aan meer toekomstaandeel in 2021.
Wie doceert, leert en creëert. Vandaar dat Andy Mosmans graag de interactie met studenten aangaat. Meest recent in China.
Iedereen kent het woord verbeeldingskracht, het begrip verwoordingskracht krijgt echter veel minder aandacht.
Ontelbare professional laafden zich aan de kennis van de recent overleden reclamelegende Giep Franzen, schrijft Andy Mosmans.
Nu de wereld, mede door corona, versneld digitaliseert, dienen bedrijven meer dan ooit werk te maken van hun identiteit.
Media hebben niet alleen aan bereik, maar bovenal aan betekenis ingeboet, in mindere mate geldt nog: 'the medium is the message'.
Discriminatie gaat, net als branding, over onderscheid maken. Hoe speelt beeldvorming een rol en vindt betekenisgeving eigenlijk plaats?
Ze wordt veelal als slachtoffer gezien van de door mensen veroorzaakte klimaatcrisis, in plaats van als krachtige oplossing.
Als het gaat om de energietransitie moeten we niet een functionele negatieve insteek kiezen, maar een emotionele positieve.
Het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) onderzocht de beleving van onze nationale identiteit.
Ook consumenten kunnen, individueel of collectief, een ‘dent in the universe’ veroorzaken.
Dharavi, het luxe sloppen merk uit Mumbai in India bewijst dat The Right to Brand er voor iedereen is. Van No Logo naar Pro Logo.
De veelal zonnige kant van ons leven die we delen op social media, geeft niet alleen anderen een positief beeld, maar ook onszelf!
In China verschuift de focus van productie naar branding. Wel iets om rekening mee te houden.
Ook in de opvolger van zijn wereldwijde bestseller Sapiens, besteedt Yuval Noah Harari wederom op een geniale manier aandacht aan hoe wij als mensen zin geven aan de wereld, het leven en aan onszelf. En hoe wij in de toekomst waarschijnlijk ook letterlijk onszelf verder gaan creëren en optimaliseren. Vandaar de titel Homo Deus. Een kleine geschiedenis van de toekomst. Over de mens-god.