Over rijksbrede websites, digitale Obama's en waarom professionals van de Overheid Nieuwe Stijl niet veel te verwachten hebben...
Vandaag is de dag van de waarheid. Na 100 dagen luisteren gaat het kabinet nu praten. Ben benieuwd of we daar ook een nieuwe toon en stijl gaan horen qua communicatie. Eén ding weet ik wel: op het web verwacht ik niet veel goeds.
Ik weet niet hoe het u vergaat, maar mijn Postbus 51 boodschappenmandje is al jaren vol. Nee, ik werk me niet rijk en ik beef ook niet voor water. Speciale vermelding verdienen campagnes die een zinloze website als bestemming hebben.
Een paar dagen achter elkaar nu fenomenen voorbij zien komen die allemaal op hetzelfde duiden: onze klant is niet alleen koning, maar ook zijn eigen celeb-talkshowhost. De ontvangers van communicatieboodschappers zijn zenders geworden.
Gisteren zoals beloofd een bezoekje gebracht aan E-day, hoogtepunt voor ICT-blokhoofden, Amsterdamse interactieve gordelroosdieren en blonde bimbo’s met een cameraatje. Leuke spulletjes gezien, maar ook veel déjà vu. Interactieve televisie: dat zit er nu bijvoorbeeld 'echt aan te komen' (geloof u dat?). De nieuwe consument is actief en op zoek naar 'experience'. Dat u 't maar weet.