Ziggo misbruikt Serious Request
Serious Request op tv is zo’n ‘programma’ dat je aanzet en niet meer uit kan zetten. Het is verslavend. Waarom? Geen idee. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat Nederland weer 1 lijkt te worden tijdens het evenement. Iedereen doet mee en draagt zijn steentje bij om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel. Via alle media-kanalen is het te volgen. TV, radio, internet, twitter...noem maar op. Zelf ben ik een groot fan en volg het altijd graag. Vorig jaar mochten wij het glazen huis ontvangen in Breda en dat was een groot succes. Nu is Groningen aan de beurt.
Mijn frustratie: Jaarlijks is Serious Request te volgen op de themakanalen van de grote aanbieders. Ook dit jaar is dat het geval. Op eentje na; Ziggo! Geen bericht, geen reden, niks. Dat ze zoveel mogelijk mensen aan de digitale televisie willen krijgen snap ik. Dat is logisch. Maar gebruik daar alstublieft enige vorm van creativiteit voor. Ze zijn geloof ik nog sponsor ook! Mijn persoonlijke vertaling is dat zij zo ook blokkeren dat een groot deel van de Nederlanders het niet, of in ieder geval minder makkelijk kan volgen, waardoor er ook minder inzamelingen zullen zijn. Dat vind ik moeilijk te rijmen. Een win-win voorstel voor aan Ziggo: stel het themakanaal open voor Serious Request en doneer voor elke nieuwe digitale abonnee een bedrag aan het goede doel. Maar ga alsjeblieft niet hypocriet dit mooie evenement verstoppen om ordinair mensen digitale televisie door de strot heen te duwen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaEen twitter-oproep op naam van ondergetekende wordt inmiddels opgepikt en doorgestuurd. Ik mag hopen dat Ziggo nu even niet denkt aan de aloude gedachte ‘slechte publiciteit is ook publiciteit’. Gewoon actie! Voor de lezers die dit verhaal ook hebben ervaren of gewoon zoveel mogelijk exposure voor Serious Request willen: Retweet!
Mocht ik niet volledig geïnformeerd zijn of hebben jullie een goede reden om Serious Request niet uit te zenden dan hoor ik die ook graag. Ik ga alleen af op het feit dat zowel KPN, UPC, Caiw en Delta het wel gewoon aanbieden, dus mensen snappen er niks van.
Mocht het lukken om Serious Request op het themakanaal van Ziggo te krijgen dan doneer ik bij deze 10 euro (bovenop mijn eerdere donatie). Misschien volgen meer mensen mijn voorbeeld door in een reactie een donatie in het vooruitzicht te stellen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid