Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo misbruikt Serious Request

Het einde van het jaar. 3FM’s Serious Request is inmiddels weer in volle gang. Het is een begrip geworden in ons koude kikkerlandje. Ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Serious Request op tv is zo’n ‘programma’ dat je aanzet en niet meer uit kan zetten. Het is verslavend. Waarom? Geen idee. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat Nederland weer 1 lijkt te worden tijdens het evenement. Iedereen doet mee en draagt zijn steentje bij om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel. Via alle media-kanalen is het te volgen. TV, radio, internet, twitter...noem maar op. Zelf ben ik een groot fan en volg het altijd graag. Vorig jaar mochten wij het glazen huis ontvangen in Breda en dat was een groot succes. Nu is Groningen aan de beurt.

related partner content for mobile comes here

Mijn frustratie: Jaarlijks is Serious Request te volgen op de themakanalen van de grote aanbieders. Ook dit jaar is dat het geval. Op eentje na; Ziggo! Geen bericht, geen reden, niks. Dat ze zoveel mogelijk mensen aan de digitale televisie willen krijgen snap ik. Dat is logisch. Maar gebruik daar alstublieft enige vorm van creativiteit voor. Ze zijn geloof ik nog sponsor ook! Mijn persoonlijke vertaling is dat zij zo ook blokkeren dat een groot deel van de Nederlanders het niet, of in ieder geval minder makkelijk kan volgen, waardoor er ook minder inzamelingen zullen zijn. Dat vind ik moeilijk te rijmen. Een win-win voorstel voor aan Ziggo: stel het themakanaal open voor Serious Request en doneer voor elke nieuwe digitale abonnee een bedrag aan het goede doel. Maar ga alsjeblieft niet hypocriet dit mooie evenement verstoppen om ordinair mensen digitale televisie door de strot heen te duwen.

Een twitter-oproep op naam van ondergetekende wordt inmiddels opgepikt en doorgestuurd. Ik mag hopen dat Ziggo nu even niet denkt aan de aloude gedachte ‘slechte publiciteit is ook publiciteit’. Gewoon actie! Voor de lezers die dit verhaal ook hebben ervaren of gewoon zoveel mogelijk exposure voor Serious Request willen: Retweet!

Mocht ik niet volledig geïnformeerd zijn of hebben jullie een goede reden om Serious Request niet uit te zenden dan hoor ik die ook graag. Ik ga alleen af op het feit dat zowel KPN, UPC, Caiw en Delta het wel gewoon aanbieden, dus mensen snappen er niks van.

Mocht het lukken om Serious Request op het themakanaal van Ziggo te krijgen dan doneer ik bij deze 10 euro (bovenop mijn eerdere donatie). Misschien volgen meer mensen mijn voorbeeld door in een reactie een donatie in het vooruitzicht te stellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in