Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO sluit tweejarig contract met Kantar Media Audiences voor meting online commercials

Het gaat om het meten van online commercials op een zo breed mogelijk aantal platforms.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor een centraal onderdeel van haar nieuwe strategie heeft SKO een nieuw contract gesloten met Kantar Media Audiences. Het gaat hierbij om het meten van online commercials op een zo breed mogelijk aantal platforms. Het betreft in ieder geval alle campagnes die ingekocht worden bij voor dit project aangesloten exploitanten, en campagnes ingekocht via PMA-bureaus.

related partner content for mobile comes here

Het doel is om een marktbrede, transparante en controleerbare standaard neer te zetten. De eerste data worden in het derde kwartaal van 2014 verwacht. SKO streeft ernaar om een maximale marktdekking per 1 januari 2015 te realiseren.

Het aanbod van online video groeit, zo ook het aantal online commercials. Deze zijn er in verschillende vormen: pre-rolls, mid-rolls en post-rolls. SKO start vanaf nu met het meetbaar maken van online commercials. Alle online video-campagnes die door de bij PMA aangesloten bureaus gepland worden, zullen gemeten worden door Kantar Media Audiences. Ook campagnes die geserveerd worden door bij SKO aangesloten exploitanten, worden gemeten volgens deze standaard die in opdracht van SKO wordt geleverd. Aangesloten exploitanten zijn momenteel de SPOT zenders, Sanoma, TMG en Videostrip.


De basis van de metingen van SKO is ‘VAST’, dat staat voor ‘Video Ad Serving Template’. Deze standaard beschrijft de vorm waarin de ad server en de video player informatie uitwisselen over video advertising. Door het gebruik van VAST wordt het complexe aanleverproces voor online videoadvertenties vergemakkelijkt.


Doel is om te komen tot correcte en uniforme data m.b.t. online videocommercials. Deze censusdata zullen onderdeel worden van de online videocijfers, maar ook los aan de markt worden geleverd.

Bas de Vos (Directeur SKO) zegt hierover: &;We gaan met de start van dit project een zeer belangrijke vervolgstap zetten in het meten van de relevante onderdelen van het videogedrag in Nederland. Dat betrouwbare data over Online Commercials daar een cruciale rol in spelen is evident.&;

De Vos maakt niet bekend welke andere onderzoeksbureaus meedongen naar het contract. Ook wordt niet openbaar gemaakt welk bedrag met het tweejarig contract is gemoeid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in