Overslaan en naar de inhoud gaan

Online adverteerders richten zich op werknemers

Adverteerders richten zich graag op werknemers die onder werktijd internetten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Burst Media ondervroeg 11500 webgebruikers boven de 18 naar hun online activiteiten tijdens kantooruren. Wat blijkt: kantoorpersoneel zit een groot deel van hun werktijd op internet, maar dan wel voor persoonlijke doeleinden, zoals shoppen. Enkele cijfers:

related partner content for mobile comes here
  • 35,5 procent van de respondenten is meer dan 3 uur per dag online, van de doelgroep 18-34 jaar is 41,5 procent meer dan 3 uur online
  • De meeste respondenten (72,6 procent) zijn thuis als ze internetten, 22,8 procent is tijdens het werk online.BR>
  • In de doelgroep 25-34 geeft 32,9 procent van de mannen en 28,4 procent van de vrouwen aan dat ze voornamelijk tijdens werkuren online zijnBR>
  • Van de huishoudens van meer dan 100.000 dollar per jaar is 33,1 procent dat vooral tijdens werkuren onlineBR>
  • Gemiddeld telt het internetgebruik tijdens werk voor 26,6 procent van de dagelijkse tijd die mensen online besteden de doelgroepen 18-24 en 25-34 de meeste kantooruren online (resp. 34,4 procent en 29,8 procent)
  • De groep die aangeeft dat werk de belangrijkste internetlocatie is, besteedt 63,9 procent van hun dagelijkse online tijd op kantoor
  • De groep die aangeeft dat school of thuis de belangrijkste internetlocatie is, besteedt resp 34,3 procent en 14,3 procent van hun dagelijkse tijd online op het ‘werk’.
  • 52.9 procent stuur privémailtjes tijdens werk.
  • 48.6 procent kijkt op nieuwssites en checkt het weer online (42,1 procent), of doet aan online banking (32,3 procent).
  • Shopping tijdens kantooruren is normaal; 51,2 procent shopt voor persoonlijke spullen tijdens werkuren, mannen meer dan vrouwen (56.4 procent versus 45.5 procent).
  • De meest voorkomende winkelacties tijdens werkuren: een aankoop doen (31.7 procent), merken en producten vergelijken (26.6 procent), prijzen vergelijken (25.8 procent), winkellocaties zoeken (25.1 procent), last-minute deals zoeken (18.4 procen). Meer resultaten zijn te vinden (pdf).Bron: Marketingvox
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in