Online adverteerders richten zich op werknemers
Adverteerders richten zich graag op werknemers die onder werktijd internetten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Burst Media ondervroeg 11500 webgebruikers boven de 18 naar hun online activiteiten tijdens kantooruren. Wat blijkt: kantoorpersoneel zit een groot deel van hun werktijd op internet, maar dan wel voor persoonlijke doeleinden, zoals shoppen. Enkele cijfers:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- 35,5 procent van de respondenten is meer dan 3 uur per dag online, van de doelgroep 18-34 jaar is 41,5 procent meer dan 3 uur online
- De meeste respondenten (72,6 procent) zijn thuis als ze internetten, 22,8 procent is tijdens het werk online.BR>
- In de doelgroep 25-34 geeft 32,9 procent van de mannen en 28,4 procent van de vrouwen aan dat ze voornamelijk tijdens werkuren online zijnBR>
- Van de huishoudens van meer dan 100.000 dollar per jaar is 33,1 procent dat vooral tijdens werkuren onlineBR>
- Gemiddeld telt het internetgebruik tijdens werk voor 26,6 procent van de dagelijkse tijd die mensen online besteden de doelgroepen 18-24 en 25-34 de meeste kantooruren online (resp. 34,4 procent en 29,8 procent)
- De groep die aangeeft dat werk de belangrijkste internetlocatie is, besteedt 63,9 procent van hun dagelijkse online tijd op kantoor
- De groep die aangeeft dat school of thuis de belangrijkste internetlocatie is, besteedt resp 34,3 procent en 14,3 procent van hun dagelijkse tijd online op het ‘werk’.
- 52.9 procent stuur privémailtjes tijdens werk.
- 48.6 procent kijkt op nieuwssites en checkt het weer online (42,1 procent), of doet aan online banking (32,3 procent).
- Shopping tijdens kantooruren is normaal; 51,2 procent shopt voor persoonlijke spullen tijdens werkuren, mannen meer dan vrouwen (56.4 procent versus 45.5 procent).
- De meest voorkomende winkelacties tijdens werkuren: een aankoop doen (31.7 procent), merken en producten vergelijken (26.6 procent), prijzen vergelijken (25.8 procent), winkellocaties zoeken (25.1 procent), last-minute deals zoeken (18.4 procen). Meer resultaten zijn hier te vinden (pdf).Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid