Overslaan en naar de inhoud gaan

NOM breekt met Nipo na nieuwe fouten in cijfers

Het NOM-bestuur heeft besloten de relatie met TNS-Nipo na de huidige contractperiode (eind dit jaar) te beëindigen. Aanleiding is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tien dagen na het verschijnen van de jaarcijfers heeft het onderzoeksbureau aan NOM bekend gemaakt dat zij een programmeer fout hebben geconstateerd in het dataverwerkingsproces van de NOM Print Monitor 2004-II. Hierdoor moet NOM de recentelijk gepubliceerde jaarcijfers herzien.

related partner content for mobile comes here

Het NOM-bestuur heeft 'naar aanleiding van deze wanprestatie' dan ook besloten de relatie te beëindigen. De nu ontdekte fouten hebben geen gevolgen voor de bereikscijfers van de individuele titels voor de totale populatie van 13 jaar en ouder, maar wel voor de bereikscijfers per specifieke doelgroep, in feite de belangrijkste en meest gebruikte data.

NOM-directeur Irena Petric: 'Dit soort dingen mag echt niet gebeuren en zijn heel schadelijk voor het imago van het NOM.' Volgens Petric maken BVA, PMA, NUV en Cebuco - allen opdrachtgever van het NOM - zich zorgen over de afhankelijkheid van het onderzoeksbureau, bij de toekomstige uitvoering van het printbereiksonderzoek. De nieuwe jaargegevens worden op 3 februari aan de markt geleverd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in