Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike zegt samenwerking met Livestrong op

Na 9 jaar heeft Nike de samenwerking met Livestrong, de stichting van wielrenner Lance Armstrong, beeindigd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met het stoppen van de samenwerking zijn nu alle banden tussen Armstrong en Nike verbroken.

related partner content for mobile comes here

Nike zal niet langer het gele armbandje produceren. De productie stopt definitief aan het eind van dit jaar.

Nike maakte sinds 2004 producten voor Livestrong, en dat leverde de stichting 100 miljoen dollar aan wervingsinkomsten op.

Nike zegde de sponsoring van Armstrong vorig jaar op, toen bekend werd dat de wielrenner jarenlang doping had gebruikt.

Livestrong in een reactie op het nieuws: ‘We zijn dankbaar voor de creatieve drive die Nike ons heeft gebracht. Dit nieuws heeft geen negatieve gevolgen voor onze stichting. We hadden het al verwacht en hebben maatregelen genomen voor de toekomst. We zijn financieel gezond, dus we kunnen doorgaan met onze diensten naar kankerpatienten en -overlevers.’

De stichting veranderde in maart van dit jaar al de merknaam van Lance Armstrong Foundation naar Livestrong, in een poging de link met Armstrong minder zichtbaar te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in