Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe merkpositionering Etos

Vandaag lanceert Etos de campagne 'Op je voordeligst', waarin de drogisterijketen haar nieuwe merkpositionering introduceert. Etos wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag lanceert de campagne 'Op je voordeligst', waarin de drogisterijketen haar nieuwe merkpositionering introduceert. Etos wil zichzelf neer zetten als een 'drogist voor iedereen met een uitgebreid en scherp geprijsd assortiment'.

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor de nieuwe positionering is een kleinschalig consumentenonderzoek dat Etos eerder dit jaar uitvoerde. De belangrijkste conclusie: consumenten zijn vandaag de dag meer op zoek naar een levendige drogist die niet alleen functioneel, maar ook aantrekkelijk is. De twee peilers uit de nieuwe campagne van Etos zijn daarom (1) een breed, actueel assortiment en (2) een scherpe prijs.

Etos komt met een nieuwe visuele identiteit (met aangepast logo). Het moet allemaal vriendelijker en uitnodigender.

Het logo straalt volgens Etos balans uit tussen deskundigheid en levendigheid. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van cirkels en frisse, heldere kleuren.

Oude logo:

Nieuwe logo:

De campagne toont beelden van mensen die er op hun voordeligst uitzien, waarbij de productprijzen duidelijk worden weergegeven. Door middel van de campagne wil Etos de herkenbaarheid van het merk versterken en de persoonlijkheid van Etos onderstrepen.

Wat vinden jullie van de nieuwe merkpositionering? Is het slim om zo op prijs in te zetten? En wat vinden jullie van het nieuwe logo?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in