Nieuwe merkpositionering Etos


Vandaag lanceert Etos de campagne 'Op je voordeligst', waarin de drogisterijketen haar nieuwe merkpositionering introduceert. Etos wil zichzelf neer zetten als een 'drogist voor iedereen met een uitgebreid en scherp geprijsd assortiment'.
Aanleiding voor de nieuwe positionering is een kleinschalig consumentenonderzoek dat Etos eerder dit jaar uitvoerde. De belangrijkste conclusie: consumenten zijn vandaag de dag meer op zoek naar een levendige drogist die niet alleen functioneel, maar ook aantrekkelijk is. De twee peilers uit de nieuwe campagne van Etos zijn daarom (1) een breed, actueel assortiment en (2) een scherpe prijs.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEtos komt met een nieuwe visuele identiteit (met aangepast logo). Het moet allemaal vriendelijker en uitnodigender.
Het logo straalt volgens Etos balans uit tussen deskundigheid en levendigheid. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van cirkels en frisse, heldere kleuren.
Oude logo:
Nieuwe logo:
De campagne toont beelden van mensen die er op hun voordeligst uitzien, waarbij de productprijzen duidelijk worden weergegeven. Door middel van de campagne wil Etos de herkenbaarheid van het merk versterken en de persoonlijkheid van Etos onderstrepen.
Wat vinden jullie van de nieuwe merkpositionering? Is het slim om zo op prijs in te zetten? En wat vinden jullie van het nieuwe logo?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid