Overslaan en naar de inhoud gaan

Honig verrast door wokmix-actie

Het door Heinz overgenomen Honig heeft onlangs een CRM-pilot gehouden. Het nieuwe product Wokmix werd op de Honig-website gratis aangeboden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er volgden 16.000 aanvragen voor een gratis pakje in één maand tijd. Honig was niet voorbereid op die respons en moest alle zeilen bijzetten om de fulfilment adekwaat af te handelen. De kosten liepen daardoor erg uit de hand.

related partner content for mobile comes here

Ammie Eleveld, manager commerciële informatie van Honig, zei vorige week in Amsterdam op een congres dat Honig compleet overvallen werd door de gevolgen van de actie. Toch heeft de onderneming voor het eerst iets gedaan met de verzamelde gegevens. Voorheen werden na afloop van de acties alle namen en adressen van respondenten weggegooid, nu worden ze in de database gestopt en hoopt men patronen te ontdekken. Na de wokmix-actie probeerde men een link te leggen tussen de Honig-contacten en de verzorgingsgebieden van de verschillende supermarkten. Zo bleken in Groningen, met 49 winkels van 12 verschillende formules, de Wokmixen vooral aan te slaan bij prijsbewuste consumenten met een beneden modaal inkomen, die vooral bij Super De Boer hun boodschappen deden. Eleveld: ‘Je kunt je voorstellen dat je dan een tailormade actie start met deze retailer in deze regio voor dat specifieke product. Ook weet je snel welke smaakvoorkeuren er in bepaalde regio’s leven.’Hij zei dat Honig in het vervolg de contacten probeert op te schroeven door ook in andere media te adverteren. Zo blijken radiocommercials nog meer mensen naar acties op de website te trekken. De kwaliteit van de contacten moet ook omhoog. Eleveld: ‘Je merkt dat je toch veel dingen nog niet weet van je consumenten.’

Honig moet nu ook programma’s ontwikkelen om consumenten geïnteresseerd te houden voor dit soort acties. Dat is nieuw voor Honig, zegt Eleveld. ‘Je kunt wel elke keer iets weggeven aan consumenten, maar dat is niet aantrekkelijk voor de fabrikant.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in