Overslaan en naar de inhoud gaan

Wild FM klaagt 'kartelvorming' luisteronderzoek aan

Het commerciële regionale jongerenstation Wild FM Hitradio klaagt het Radio Advies Bureau (RAB), E-Power Sales en IntomartGfK aan voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de zender wordt misbruik gemaakt wordt van een monopolie op het gebied van luistercijfers. Volgens directeur Dave Leusink heeft Wild FM geprobeerd ‘op eerlijke en transparante wijze’ aansluiting te verkrijgen bij het Radiolog onderzoek. ‘Dit bleek onmogelijk, omdat je alleen op basis van een landelijke positie een plek in dat onderzoek kan verwerven. Vandaar dat Wild FM een aanklacht heeft ingediend bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).’

related partner content for mobile comes here

Leusink: ‘Wild FM heeft om voor haar moverende commerciële redenen gekozen de landelijke reclame-exploitatie onder eigen beheer te nemen, zodat deze beter tot haar recht komen. Door deze keuze verloren we de rapportages van het Radiolog en hebben wij geprobeerd zelfstandig als regionale zender opnieuw op te worden genomen. Getuige de onredelijke opstelling van RAB die alleen landelijke zenders wenst te accepteren of verwijst naar E-Power Sales en de onmogelijkheid om bij IntomartGfK tot zaken te komen, kunnen wij niet anders dan tot de conclusie komen dan dat er sprake is van kartelvorming.’

Omdat de voor RAB verantwoordelijke Stichting Platform Radio Exploitanten wordt bestuurd door directieleden van Sky Radio, Radio 538, Ster en BNR Nieuwsradio, heeft Wild FM ook deze organisaties betrokken in haar aanklacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in