Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijf Nederlandse startups in Red Herring Top 100

Vijf Nederlandse bedrijven, waaronder adtech bedrijf Adcombi, zijn opgenomen in de prestigieuze lijst van veelbelovende Europese startups.
Miniatuurvoorbeeld
© Adcombi
Miniatuurvoorbeeld
© Adcombi

De andere genomineerden zijn Hotelchamp (boekingssite), Photanol (chemie), SynerScope (data analytics) en Tom Kabinet (ebooks). De Red Herring organisatie stelt jaarlijks een overzicht op van disruptieve startups die worden gezien als leidend binnen hun industrie. Zie hier voor de volledige Top 100.

related partner content for mobile comes here

Hyperlokaal adverteren

De technologie van het Amsterdamse adtech bedrijf Adcombi maakt het mogelijk voor merken om hyperlokaal en relevant te adverteren tegen minimale kosten. Zo kan een retailer voor honderden vestigingen tegelijk gepersonaliseerde display advertenties tonen in het verzorgingsgebied. Hiermee biedt het snelgroeiende bedrijf naar eigen zeggen een alternatief voor traditionele media, zoals huis-aan-huis-reclame die recent aan banden is gelegd in Amsterdam.

Adcombi haalde recent nieuw groeigeld op door het aantrekken van investeerders Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk. Eerder investeerde Rabobank al in de ontwikkeling van de technologie. De investering zal worden gebruikt  om nieuwe diensten te ontwikkelen en de marktpositie verder uit te bouwen. Naast dansluiting op display advertising via DSP’s realiseert de startup (opgericht in 2016) ook de koppeling met sociale netwerken zoals Facebook. Op termijn is het de bedoeling om ook andere digitale mediumtypen zoals digitale radio en outdoor te integreren.

 

Jumbo en Blokker

De groeiambitie van Adcombi beperkt zich niet tot Nederland. Volgens oprichter Gerrit Reinders is deze gericht op expansie nieuwe Europese markten, zoals België en Duitsland. ‘De eerste stap daarin is inmiddels gezet met opdrachtgevers in Duitsland.’ In Nederland rekent Adcombi grote merken als Jumbo, Citroën, Blokker en Rabobank tot haar klanten, evenals bureaus als Havas Media, Traffic4U, Universal Media. Verder werken verschillende uitgevers waaronder TMG met de technologie. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in