Overslaan en naar de inhoud gaan

Verzendingen verfijnen: Hoe jouw webshop zich onderscheidt

Het gehele logistieke proces van jouw webshop verdient veel aandacht.
Digital Newsgroup

-

webshop
webshop

Niet alleen het verzamelen van de order, het verpakken en de verzending, maar het gehele proces totdat deze veilig bij de klant is afgeleverd. En ook daar stopt het proces niet. Denk bijvoorbeeld ook aan het verwerken van retouren en het beantwoorden van vragen via de klantenservice. Als je net een webshop bent begonnen, dan is het niet vreemd als dit proces soms nog niet helemaal optimaal verloopt. Oefening baart kunst. 

Maar hoe zorg je ervoor dat je jouw verzendingen (verder) kunt verfijnen? En jezelf als webshop kan onderscheiden van de rest? In dit artikel geven we enkele tips om je op weg te helpen.

Schakel een fulfilment partij in 

Als beginnende webshop eigenaar heb je vast weleens van de term fulfilment gehoord. Maar wat het precies is? Dat is misschien niet helemaal duidelijk. 

Onder fulfilment verstaan we alles wat te maken heeft met het logistieke proces. Het is een ingewikkelde reeks taken. Maar - als het op de juiste manier wordt gedaan -  is dit een prima manier om jezelf als bedrijf te onderscheiden. Steeds meer webshop eigenaren kiezen er dan ook voor om een fulfilment partij in te schakelen. Een goed voorbeeld is Monta. Zij nemen veel van deze ingewikkelde taken uit handen. Zo bespaar jij geld, tijd en moeite. Bovendien geniet je van meer klanttevredenheid en klantretentie. 

Zij kunnen bijvoorbeeld de volgende taken uit handen nemen: 

  • Orderverwerking 
  • Opslag
  • Verpakking
  • Levering
  • Retourverwerking 

Fulfilment voor grote webshops is erg complex. Daarom is het prettig als een professioneel bedrijf mee kan helpen. Het kiezen van de juiste partner is hierbij wel van essentieel belang. Lees je dus goed in, onderzoek de recensies en ontdek welke fulfilment partner voor jou het meest geschikt is. 

Overweeg duurzame verpakkingen 

Er zijn verschillende manieren om je als webshop te onderscheiden. Het kiezen van de juiste verpakkingen is hier één van. Het is goed om te onthouden dat duurzaamheid tegenwoordig een zeer belangrijke rol speelt in het leven van de consument. Steeds meer mensen proberen duurzame en milieuvriendelijke keuzes te maken. Hier moet je als webshop eigenaar dan ook zeker op in durven spelen. Gelukkig zijn er ook steeds meer duurzame en milieuvriendelijke verpakkingen mogelijk. Wel is het belangrijk om realistisch te blijven. Het grotendeels gebruiken van milieuvriendelijke verpakkingen is een goed streven, maar veilig verpakken blijft een absolute must. Daarom enkel wanneer dit echt mogelijk is. 

Snelle verzending

De consument hecht steeds meer waarde aan een snelle verzending. Voorheen was het niet gek als je enige tijd moest wachten op je online verzending. Inmiddels is het gros gewend om de bestelling binnen één dag in huis te hebben. Sommige bedrijven gaan zelfs al zo ver dat ze een extra snelle service aanbieden, waarbij de klant het pakketje al dezelfde dag van de geplaatste bestelling in huis ontvangt. Een snelle verzending is dan ook echt iets waarmee je je als bedrijf kunt onderscheiden. Vergis je echter niet: dit brengt wel een verzwaring binnen het logistieke proces met zich mee. Je moet hier dus wel op berekend zijn. 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Digital Newsgroup

-

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in