Overslaan en naar de inhoud gaan

Team5pm zet nieuwe softwaretool ‘TopicTree’ in de markt

TopicTree gebruikt data uit ‘s werelds grootste zoekmachines om de juiste video topics te bepalen, die de doelgroep écht wil zien.
team5pm

Wij zijn een data-gedreven social agency met een focus op effectiviteit. Sinds 2018 ontwikkelt team5pm, gecombineerd met een flinke dosis creativiteit, content en campagnes die doelgroepen bereiken en converteren. Met diepgaande platformspecifieke kennis en expertise, en data-inzichten over zoek- en kijkgedrag van consumenten, is team5pm de voorkeurspartner voor merken die aandacht willen genereren, merkvoorkeur willen vergroten en conversies willen stimuleren op social. Team5pm ontwikkelt bijvoorbeeld YouTube- en TikTok-content, digital-first commercials, influencercampagnes en creatieve concepten.

TopicTree
TopicTree

Team5pm, agency gespecialiseerd in data-gedreven videocontent, heeft een nieuwe softwaretool ontwikkeld die gebruikers continu inzicht geeft in trending video-topics. TopicTree maakt gebruik van de voorspellende kracht van de grootste zoekmachines ter wereld, zoals Google, YouTube, TikTok, Amazon en Pinterest. Dit geeft gebruikers de kans front-runner te zijn binnen een specifiek contentdomein, hoge rankings te behalen op TikTok, YouTube en Google en video’s te maken die hun doelgroep écht wil zien. De tech-oplossing is de eerste geautomatiseerde video-SEO-technologie binnen de markt en wordt momenteel door Team5pm uitgerold bij klanten als PostNL, bol.com en GAMMA

Over TopicTree

TopicTree trackt en analyseert continu kijk- en zoekgedragdata van ‘s werelds grootste zoekmachines. Gebruikers ontvangen actuele input voor hun contentstrategie, waaronder een lijst met de meest potentiële topics, vragen die in de video’s behandeld moeten worden, specifieke video-specs, trends en een advies voor distributie. De naam is afgeleid van het bekende begrip binnen de SEO-wereld - het "seed keyword", ofwel het kortste kernzoekwoord. TopicTree gebruikt dit zaadje om een boom aan videotopics te genereren met behulp van data. 

“Een groot deel van onze klanten gaf aan te willen weten welke video-topics en -trends binnen hun niche de meeste potentie hadden om te slagen. Daarnaast, produceerden ze vaak video’s, waarbij de kosten niet in verhouding stonden met het resultaat. Een geautomatiseerde tool hiervoor bestond nog niet binnen de markt,” aldus Jelmer Wind, CEO van Team5pm.  “Vanuit deze behoefte is TopicTree geboren. De softwaretool stelt merken in staat front-runner te worden binnen een bepaald contentdomein. Bij Team5pm vinden we het belangrijk video continu te blijven innoveren. We zijn dan ook enorm trots dat we deze efficiënte manier van data-verzameling als eerste binnen de markt hebben kunnen lanceren. ”

Zicht in vragen van de doelgroep

Na een ontwikkelingsperiode van twee jaar, kunnen we nu met de derde iteratie van TopicTree continu grote hoeveelheden data verzamelen uit ‘s werelds grootste zoekmachines.", aldus Daan Dibbetz, developer bij Team5pm. “De softwaretool analyseert op geautomatiseerde wijze data points uit Google, YouTube, TikTok, Amazon én Pinterest. Soortgelijke technologie bestond voorheen nog niet. Dat maakt deze applicatie uniek."

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

team5pm

Wij zijn een data-gedreven social agency met een focus op effectiviteit. Sinds 2018 ontwikkelt team5pm, gecombineerd met een flinke dosis creativiteit, content en campagnes die doelgroepen bereiken en converteren. Met diepgaande platformspecifieke kennis en expertise, en data-inzichten over zoek- en kijkgedrag van consumenten, is team5pm de voorkeurspartner voor merken die aandacht willen genereren, merkvoorkeur willen vergroten en conversies willen stimuleren op social. Team5pm ontwikkelt bijvoorbeeld YouTube- en TikTok-content, digital-first commercials, influencercampagnes en creatieve concepten.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in