Streetvertising voor daklozenopvang
De nonnenorde biedt bedrijven, in ruil voor een donatie, op deze manier de mogelijkheid om op sociaal verantwoorde manier te adverteren. De zusters geven de daklozen een warme jas met op de rug een uiting van een donateur.
Doelstelling van deze actie is het inzamelen van geld dat de voortgang van de opvang door het klooster in de Amsterdamse Warmoesstraat moet garanderen. De zusters Augustinessen vangen vrouwen en dakloze moeders op, die op welke wijze dan ook in de problemen zijn geraakt. Daarnaast geven zij dagelijks eten, zorg en aandacht aan dakloze mannen. ‘Wij noemen deze mensen liever mensen van de straat’, zeggen de zusters. ‘Het woord zwerver of dakloze geeft direct een bepaald beeld dat niet zo fijn is voor deze mensen.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis‘De opvang kost veel geld’, weet Tjerk, zelf man van de straat. ‘Ik ben blij dat wij nu iets terug kunnen doen voor de zusters die ons altijd zo liefdevol en onvoorwaardelijk helpen.’ De zusters zorgen zelf voor de werving van donateurs. Maar liefst 50 daklozen hebben zich vrijwillig aangemeld om een handje te helpen deze bedrijven waar voor hun geld te geven.
De zusters Augustinessen bedanken alle deelnemende daklozen op hun beurt weer door een paar onvergetelijke avonden voor ze te verzorgen. Op Sinterklaasavond komt de Goedheiligman bij het klooster langs om cadeaus uit te delen. Ook zijn de daklozen uitgenodigd om als eregast een voetbalwedstrijd van Ajax bij te wonen.
De eerste donateur is al gevonden. IJsfabrikant Ben & Jerry’s zal de komende maanden duidelijk in het straatbeeld van de Amsterdamse binnenstad vertegenwoordigd zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid