Overslaan en naar de inhoud gaan

Smartphonegigant Vivo betreedt Nederlandse markt, inclusief grote marketingcampagne

Het Chinese smartphonemerk is al langer actief in sommige andere Europese landen.
Vivo
Een Vivo-smartphone
© Afbeelding: Vivo
Vivo
Een Vivo-smartphone
© Afbeelding: Vivo

Het Chinese smartphonemerk Vivo betreedt in juni de Nederlandse markt. Uiteenlopend geprijsde smartphonemodellen komen via distributeur V2Future beschikbaar bij 'de belangrijkste telecom retailers en specialisten in Nederland.' De distributeur claimt zo 'direct volledige dekking binnen het Nederlandse retail landschap' en zegt in juni direct diverse marketingcampagnes te starten om Nederlanders bekend te maken met het merk Vivo. 

related partner content for mobile comes here

Vivo is één van de grootste smartphonemerken

Vivo, opgericht in 2011, is één van de grootste smartphonemerken ter wereld. In thuisland China is het marktleider, wat bijdraagt aan een wereldwijd marktaandeel van 8,1 procent (eerste kwartaal 2022). Onderzoeksbureau Statista zet Vivo op de vijfde plaats van bestverkopende smartphonebedrijven wereldwijd, na Samsung, Apple, Xiaomi en Oppo. 

Door de goede verkoopresultaten kan Vivo dure marketingactiviteiten opzetten. Zo is het één van de hoofdsponsoren van het WK Voetbal dat eind dit jaar in Qatar plaatsvindt. Ook kan Vivo zijn bedrijfsactiviteiten uitbreiden naar nieuwe landen. Begin 2021 startte Vivo in Europese landen, waaronder Italië, Duitsland en Frankrijk. Nu volgt ook Nederland.

Vivo is een smartphonemerk dat onder de paraplu van het bedrijf BBK Electronics valt. Dit bedrijf is ook eigenaar van Oppo (8,7 procent wereldwijd marktaandeel) en het kleinere OnePlus en Realme. Deze drie merken zijn al langer in Nederland actief.

Distributeur gaat marketing verzorgen

Waar Oppo, OnePlus en Realme eigen personeel hebben voor marketingactiviteiten en samenwerken met pr-bureaus, start Vivo bescheidener. Distributeur V2Future zegt er zelf over: 'V2FUTURE zal een belangrijke rol spelen in de groei van VIVO en zal naast de logistieke afhandeling ook de marketingactiviteiten, service en afhandeling van reparaties voor haar rekening nemen.'

Adformatie heeft de distributeur om een toelichting gevraagd over de marketingstrategie. Een vertegenwoordiger laat weten dat het hier nog te vroeg voor is en verwacht in juni details te kunnen geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in