Slim platform maakt snelle groei mogelijk
Bloomreach is the world's leading Commerce Experience Cloud, empowering brands to deliver customer experiences so personalized, they feel like magic.
Diepgaande kennis van zowel het product als de klant. Bloomreach, expert in commerce experience, maakt dit bereikbaar. En dat op een toegankelijke manier.
Volledig en eenduidig beeld
Belangrijke kracht van Bloomreach is het Customer Data Platform (CDP). Dit platform verzamelt alle gegevens van het gehele klantenbestand op één plek en biedt op basis van klantendata gepersonaliseerde geautomatiseerde marketingoplossingen. ‘Het CDP creëert een volledig en eenduidig beeld van elke klant, waarmee je meer zicht op je doelgroep krijgt en verborgen patronen in klantgedrag kunt waarnemen’, zegt Allan Ménard, Head of Regional Marketing EMEA. Met behulp van de scherpe analytische functies van het CDP kan de gebruiker zijn marketingcampagne snel, efficiënt en effectief inzetten.
Dat is mogelijk omdat vanuit één centrale plek – het CDP – gegevens opgevraagd én gevisualiseerd kunnen worden. Zo ontstaat een duidelijk gepersonaliseerd klantbeeld. Aan de hand hiervan kunnen specifieke doelgroepen worden gecreëerd die bereikt worden door middel van volledig geautomatiseerd campagnes.
Unieke positie
Bloomreach heeft zichzelf een unieke positie verworven in de wereld van (e)commerce. Wat maakt deze aanbieder zo onderscheidend? ‘Ons CDP – dat gebruik maakt van Artificial Intelligence (AI) – gaat veel verder dan de standaard platforms’, antwoordt Ménard. ‘Zo verzamelen wij alle customer data namelijk zelf. Wij kópen geen data. Daardoor zijn we veel wendbaarder. En we weten ook precies wat we de waarde en betrouwbaarheid is van die data.’
Bloomreach onderscheidt zich ook door het unieke aanbod van producten. Want naast het CDP beschikt Bloomreach ook over Discovery (AI-gestuurd zoeken en merchandising) en Content (met een headless contentmanagementsysteem dat content via een API toegankelijk maakt voor weergave op elk device). Hierdoor bevindt het zich op het snijvlak van commerce, marketing en kunstmatige intelligentie ‘Deze producten zijn volledig met elkaar geïntegreerd in één suite’, licht Ménard toe. ‘Dankzij de inzet van AI realiseer je met deze combinatie van producten échte personalisatie. Hierdoor weet de business dankzij Bloomreach welk product de klant het meest waarschijnlijk zal kopen. En via welk kanaal. Een hyper persoonlijke benadering.’
Die hyper persoonlijke benadering wordt mogelijk gemaakt door de inzet van het Customer Data en Experience Platform (CDXP). Dankzij deze extra activatie-laag boven het CDP kun je als business geautomatiseerde marketingcampagnes uitvoeren die zo geavanceerd zijn dat je je klanten een magische klantervaring biedt. Ménard: ‘Daarmee vergroot je de loyaliteit van je klanten en maximaliseer je je winst.’
Wortels in search en AI
De wortels van Bloomreach liggen in search en AI. Het bedrijf werd in 2009 mede opgericht in Californië door Raj De Datta. Door de realisering van eigen producten en diverse overnames heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot topspeler in de commerce markt. Zo nam het in 2016 het contentmanagementsysteem Hippo over en kocht het in 2021 Customer Data en Experience Platform Exponea.
Bloomreach wordt in de VS en het VK ingezet door merken die gezamenlijk goed zijn voor 25 procent van de e-commerce markt in hun land. Het Nederlandse kantoor is gehuisvest in Amsterdam.
Bloomreach is the world's leading Commerce Experience Cloud, empowering brands to deliver customer experiences so personalized, they feel like magic.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid