Overslaan en naar de inhoud gaan

Simplicity Moves: de kracht van simpel

In het dagelijks leven staan we meerdere keren per dag voor een keuze. Er zijn zoveel keuzes te maken en we hebben genoeg te doen.
Gravity - Creative Development Agency

Gravity is gespecialiseerd in het creëren van waardevolle platformen die problemen tackelen en dagelijkse situaties makkelijker maken. Simplicity Moves, daar geloven wij in. Weghalen is net zo belangrijk is als toevoegen. We testen en maken het slimmer tot we bij de kern zijn. Zo zien we telkens weer dat simpel werkt.

Gravity
Gravity

Hierdoor kiezen we graag voor de makkelijke weg. Een platform of digitale oplossing moet simpel zijn in gebruik. Er wordt vaak complex gedacht, wat niet ten goede komt aan het eindresultaat. Simplicity betekent niet zozeer dat je zaken simpel maakt, maar dat je hele ingewikkelde zaken minder complex maakt. Weglaten is daarbij belangrijker dan toevoegen. Bij Gravity testen we en maken het slimmer tot we bij de kern zijn. Is het product makkelijk te gebruiken voor de eindgebruiker? Wanneer je daarin slaagt dan kan het product of service worden toegelaten, in de hoop te mogen blijven, vanzelfsprekend te worden en dus onmisbaar. Zo zien we telkens weer dat simplicity werkt. Simplicity Moves dat is het credo van Gravity en stroomt door onze aderen.

Engagement door eenvoud

Een goed voorbeeld hoe je simplicity kunt toepassen in een project is de Babynamenapp die Gravity voor Zwitsal ontwikkelde. Een app waarbij je kan swipen naar de ideale babynaam. De keuze voor een babynaam is misschien wel een van de belangrijkste keuzes die je als toekomstige ouders maakt. Met de babynamenapp proberen we de keuze is makkelijker te maken, vind ik deze naam wel of niet mooi; je ‘liked’ een naam of je wijst de naam af. De app is self-learning, naarmate je meer swipet worden de keuzes steeds meer aangepast op je voorkeuren. Je kan de app samen met je partner gebruiken zodat je gezamenlijk tot een keuze kan komen.

Simpel en begrijpelijk

Een ander voorbeeld is het ondertitelen van video’s. Dit is anno 2019 nog steeds onnodig complex terwijl video’s een steeds belangrijkere rol krijgen in het medialandschap. Een video is de ideale manier om de boodschap van je merk over te brengen bij de doelgroep. Echter wordt 85% van de video’s op social media zonder geluid bekeken. Onlangs lanceerde Gravity een nieuw innovatief platform, Triple8. Een platform waarmee je binnen een paar simpele stappen video’s kan ondertitelen. Deze video’s zijn direct klaar voor gebruik op social media of websites.

Met dit initiatief stimuleren we bedrijven om hun video's te ondertitelen zodat deze ook zonder geluid optimaal bekeken kunnen worden. Het tijdrovende en kostbare proces van het maken van een ondertiteling maakt plaats voor drie eenvoudige stappen: uploaden, redigeren en downloaden. Triple8 maakt het ondertitelen van videocontent eenvoudig en snel, zodat de kijktijd van video’s omhoog gaat. Simpel maar toch doeltreffend.

Benieuwd hoe Simplicity Moves voor jouw organisatie kan werken? We maken graag kennis met je! gravity.nl

Triple8

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Gravity - Creative Development Agency

Gravity is gespecialiseerd in het creëren van waardevolle platformen die problemen tackelen en dagelijkse situaties makkelijker maken. Simplicity Moves, daar geloven wij in. Weghalen is net zo belangrijk is als toevoegen. We testen en maken het slimmer tot we bij de kern zijn. Zo zien we telkens weer dat simpel werkt.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in