Overslaan en naar de inhoud gaan

Rotterdam staat krantenoorlog te wachten

Rotterdam krijgt vanaf half september drie dagbladen, drie weekbladen en een veertiendaagse krant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook worden PCM en Wegener weer concurrenten in Rotterdam als de uitruil van het AD naar PCM en de huis-aan-huisbladen Maasstad en Drechtsteden naar Wegener doorgaat. Nu zijn beide concerns eigenaar van AD Nieuwsmedia, PCM 63 en Wegener voor 37 procent. Verder hebben De Telegraaf en Metro dagelijks een Rotterdamse editie. En dan is er tenslotte nog sinds 2005 het veertiendaagse gratis blad De Oud Rotterdammer met een oplage van 150.000 exemplaren en succes op de advertentiemarkt.

Eerder dit jaar was er een tender om gemeentelijke advertenties. De Holland Combinatie van de Telegraaf Media Groep won die tender van Maasstad Weekbladen (PCM). Voor 2500 euro per pagina kaapte het Amsterdamse concern de advertenties weg bij Maasstad, dat tot voor kort 6500 euro per pagina kreeg.

De initiatiefnemers van de gratis weekkrant Rotterdam Vandaag & Morgen weten te melden dat adverteerders ‘goed’ reageren. ‘Het nulnummer werd roofgoed, zoveel vraag was er naar. We hebben moeten bijdrukken,’ aldus een van de initiators Geert-Jan Laan tegen De Journalist. De financiering is rond, dankzij een investering van de Rabo-Bank en enkele Rotterdamse particuliere geldschieters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in