Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame voor Passion Pill misleidend

De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat een online reclame voor de Passion Pill misleidend is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een reclame op de site . In de uiting wordt onder meer gesteld dat de Passion Pill een lustopwekkend middel is.

related partner content for mobile comes here

De adverteerder heeft volgens de commissie niet aannemelijk gemaakt dat de Passion Pill dit effect heeft. Daarom bevat de uiting onjuiste informatie over één van de voornaamste kenmerken van het product, namelijk de voordelen. 'Omdat de gemiddelde consument door de uiting ertoe gebracht kan worden een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen, is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC', zo meldt de Reclame Code Commissie.

De adverteerder is eerder aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. Daaraan is geen gevolg gegeven. Daarom heeft de commissie besloten zijn uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in