Overslaan en naar de inhoud gaan

Publiek waardeert ‘I love verkeersregels’

Een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking kan de veelbesproken 'I love verkeersregels'-campagne van het ministerie van Verkeer en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het publiek vindt de stickers, posters en radio- en tv-commercialsvan de actie tegen hufterig verkeersgedrag ‘opvallend’, ‘duidelijk en informatief’ en ‘niet betuttelend’. 84 procent van de ondervraagden geeft de actie een zes of hoger. Voor de campagne zijn slogans ingezet als 'I love afstand houden', 'I love richting aangeven' en 'I love rechts rijden'. Uit onderzoek van het ministerie vorig jaar is gebleken dat weggebruikers zich het meest ergeren aan hufterig gedrag in het verkeer. Met de campagne hoopt minister Peijs dat weggebruikers zich bewust worden van hun gedrag en fatsoenlijker, toleranter en zich met meer respect voor elkaar gaan gedragen. Uit de tussenmeting blijkt dat 63 procent zich door de campagne inderdaad ook meer bewust is geworden van het eigen gedrag en 42 procent gaat daar nu ook beter op letten. De love-campagne duurt nog voort en gaat vergezeld van extra politiecontroles. In een volgende fase richt de actie zich op betere kennis van de verkeersregels en gedragsalternatieven: 'tel tot tien voor je reageert' en 'speel geen eigen rechter'. (ANP)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in