Overslaan en naar de inhoud gaan

Fiat mikt op emotie

Het gaat niet goed met Fiat. Nieuwe modellen en een herbezinning op de Fiat-roots moeten voor de omwenteling zorgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duitse kinderen zeggen als ze het woord Fiat horen: ‘Fehler in allen Teilen’. Nee, van een hip & cool imago bij de Duitse jeugd heeft Fiat geen last. Het autoconcern, dat niet alleen Fiats produceert, maar ook de merken Alfa Romeo en Lancia onder zijn hoede heeft, ziet de afzet al jaren dalen. Fiat oogst geen sympathie meer, maar medelijden. Het autoconcern smijt er nu een r&d-budget van 10 miljard euro tegenaan, om te zorgen voor maar liefst twintig nieuwe modellen, tussen nu en 2008. Die nieuwe modellen moeten niet alleen kwaliteit en innovatiekracht tonen, ze moeten ook ‘op emotionele wijze Italiaans design tonen’. Want met het imago van Italiaans design zit het wel snor. Fiat wordt, blijkt uit onderzoek, totaal niet meer geïdentificeerd met de (cliché-matige) waarden waar Italië voor staat, zoals schoonheid, design en emotie. Daarom brengt Fiat sinds vorig jaar een glossy magazine uit, met de welluidende naam ‘Emozioni’. Van het Fiat-concern presteert eigenlijk alleen Alfa Romeo nog heel redelijk. De Alfa 159 geldt als de nieuwe troefkaart.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in