Philip Morris bovenaan blunderlijst


Op één staat echter tabaksproducent Philip Morris. Het bedrijf kwam bij de Tsjechische regering aan met een onderzoek waaruit bleek dat het aantal aan roken gerelateerde sterfgevallen de overheid jaarlijks 147 miljoen dollar bespaarde aan sociale voorzieningen. De Tsjechische antirooklobby reageerde met een advertentie waarop een lijk stond met aan zijn teen een prijskaartje. Maar Philip Morris staat óók op twee. In dit geval vanwege de poging de naam van het bedrijf te wijzigen in Altria. Deze zet werd niet goed ontvangen in de Amerikaanse branding branche en bovendien bleek de naam al in gebruik. Philip Morris schijnt op de vraag naar dit naamconflict te hebben geantwoord: ‘We hebben een heleboel advocaten’. Op zes zette Fineman PR internetbedrijf Yahoo! voor het plaatsen van een sekswinkel vlak naast de familierubrieken. Bill Clinton, de voormalige president van de Verenigde Staten prijkt op de negende plaats, omdat hij gratie verleende aan belastingontduiker Marc Rich. Op zich mag een president zoiets doen, ware het niet dat Rich de Democraten, de senatorcampagne van Hillary Clinton en de persoonlijke bibliotheek van de Clintons eerder met vele dollars spekte.
Fineman PR maakt ieder jaar zulke lijstjes om bedrijven en organisaties erop te wijzen hoe belangrijk goede pr toch eigenlijk is. Volledige top tien bekijken? Klik dan hier. (Bron: O’ Dwyer’s)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid