Overslaan en naar de inhoud gaan

Leer beter boekhouden

In tijden van crisis en recessie moeten reclamebureaus - en marketeers - twee dingen doen om ervoor te zorgen dat klanten niet in hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Peter Doyle pleit voor value-based marketing, immers sinds McKinsey en Marakon hebben veel bedrijven in hun missie opgenomen dat ze bestaan om de aandeelhouderswaarde te laten groeien. Dat betekent dat elke investering moet worden beoordeeld op zijn effect op het aandeel. Geen groei in de waarde voor de aandeelhouder, geen investering. Dat betekent bijvoorbeeld dat verkopen een eigen bescheiden rol spelen - ze zijn verantwoordelijk voor zo'n 10% van de prijs van een aandeel. Waar het echt allemaal om draait zijn de verwachtingen en het oordeel - bij de investeerders - over het vermogen van het bedrijf om op de langere termijn winst te genereren. Besparen op adverteren - wat alleen iets oplevert op de korte termijn - schaadt de aandeelhouderswaarde, omdat het de kracht van het merk schaadt. Er is één voorwaarde. De huidige waarde van het aandeel moet groter zijn door toedoen van investeringen in reclame dan wanneer die investeringen er niet zouden zijn geweest. En er zijn eigenlijk nog twee voorwaarden. In het beoordelen van investeringen mag kortzichtigheid en de drang om te snijden waar het kan niet winnen. En ten tweede moeten reclamebureaus en marketeers ophouden met te praten over herkenning en attitudes maar meteen doorstoten naar het effect van hun acties op de aandeelhouderswaarde en gaan praten in cijfers.

related partner content for mobile comes here

Bron: campaign 19-10-2001 ( ) 1pg

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in