Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoekbureaus in VS het duurst

Esomar onderzocht wereldwijd de prijzen van onderzoekbureaus. Prijzen lijken redelijk stabiel, maar de kosten van telefonisch onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Esomar is de wereldwijde branche-organisatie voor onderzoekbureaus, gevestigd in Amsterdam. Jaarlijks onderzoekt het bureau de prijzen in het benchmark-onderzoek .
, dit jaar voor de achtste keer. De onderzoekers bekeken hiervoor data van 604 bureaus in 100 landen.

related partner content for mobile comes here

‘Het onderzoek is in 2010 relevanter als ooit, met name vanwege de recessie. Het toenemend gebruik van internet, gecombineerd met de economische uitdagingen en de stand van de euro en de dollar, hebben een weerslag op het prijsniveau’, aldus algemeen directeur Esomar, Finn Raben.

Belangrijkste uitkomsten:

Volgens de Global Index (die landen een cijfer toekent op basis van onderzoekskosten), heeft de VS de duurste onderzoeksmarkt. Daarna volgen Zwitserland, Frankrijk, Zweden en Japan.

Pakistan is het goedkoopst, maar ook bureaus in Iran, Roemenië en Letland rekenen niet veel.

Wanneer de onderzoekers kijken naar onderzoeksmethodieken, zien ze dat de kosten voor telefonische onderzoeken (CATI) gemiddeld 70 procent van de kosten zijn voor face-to-face onderzoeken. De kosten voor online acces panels zijn weer 70 procent van de kosten voor telefonisch onderzoek (alleen onderzocht in landen waar al deze methodieken worden aangeboden).

De prijzen voor telefonisch onderzoek dalen sinds 2007. De onderzoekers denken dat dit komt door kleinere marges, of dat de kosten zijn gedaald door efficienter werken, betere technologie, outsourcing, offshoring en lagere belkosten.

De onderzoekers zagen dit jaar ook meer bureaus uit ontwikkelingslanden meedoen aan het onderzoek: van 64 bureaus in 2007 naar 76 in 2010.

Daarnaast houden steeds meer bureaus zich bezig met online onderzoek - volgens de onderzoekers een indicatie dat wereldwijd het onderzoek digitaliseert; zowel bureaus als klanten zijn op zoek naar manieren om kosten te drukken.

Daarentegen zijn in 2010 steeds minder bureaus bezig met face-to-face onderzoek, vooral in-home projecten worden minder ingezet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in