Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe AH wil ‘grote boodschappentrip’ gezin

Albert Heijn opent vandaag een nieuw type supermarkt dat zich nog meer op gezinnen met kinderen richt. Veel artikelen liggen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur Dick Boer presenteerde gisteren in Heemskerk de eerste pilot van de nieuwe generatie supermarkten, waarvan er in 2006 nog vier zullen volgen. Boer wilde meteen even rechtzetten dat het niet om huismerkenwinkel gaat.

related partner content for mobile comes here

‘Hoewel op de buitenkant het huismerklogo hangt, zijn er niet minder A-merken dan in de huidige supermarkten. Het gaat er vooral om dat dagelijkse boodschappen betaalbaar zijn en bijzondere boodschappen bereikbaar.’

Als voorbeeld van de bijzondere producten noemde hij met trots het Kies en Kookeiland. ‘Uit zestig producten kan de klant er vier kiezen waarmee ze voor acht euro een verse Hollandse, Italiaanse of Oosterse maaltijd kan bereiden. Het gaat om een complete maaltijd die in vijftien minuten op tafel staat. Een heel nieuw concept, dat goed past binnen de drie belangrijke trends die we in deze winkel verwerkt hebben. Consumenten willen gemak, genieten en aandacht hebben voor hun gezondheid.’

Een test in deze winkel is dat er geen Airmiles worden uitgegeven, alleen de spaarpunten zijn in te wisselen. Boer: ‘Daar staat tegenover dat enkele duidenden artikelen scherper geprijsd zijn dan de 700 gewone Albert Heijn vestigingen. Hierdoor is de winkel nog geschikter voor de grote boodschappentrip van gezinnen. Die waren tot voor de prijzenoorlog een beetje van ons vervreemd, wat ons marktaandeel kostte.’

In de nieuwe supermarkt is een hoop anders. Op de vloer zijn bijvoorbeeld negen flatscreens voor narrowcasting. Veel groenten liggen naar Amerikaans voorbeeld in de koeling, zodat ze langer goed blijven. De klant kan ook kiezen hoe hij wil afrekenen. Traditioneel, of via zelfscan, waarbij je een computertje mee de winkel inneemt waarin alle artikelen ingevoerd moeten worden. De winkel is verder licht en er zijn veel natuurlijke kleuren en hout in het interieur gebruikt. Er is zelfs een klantentoilet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in